Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Delad inkorg

[Esc]

Recommended Posts

Är det någon som har ett tips på något program för att komma åt en delad inkorg mellan flera datorer i ett hemmanätverk. OE6 klara det inte för att OK-knappen är gråmarkerad om du försöker ändra sökvägen till inkorgen och du ligger på en nätverksdisk. (Men man kanske kan knacka in den direkt i registret, skall prova när jag kommer hem).

Något annat program som klara detta. Konfiguration: En burk där inkorgen ligger idag med Win Xp, och en annan med Win 98

[Esc]

Den som googlar skall finna

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_oe.htm#xp_oe_share

Detta borde funka

Start in Win98, open OE and use tools/options/maintenance to move the OE store folder to a share drive (*Note*, this drive must use the same drive letter in both OS's, while Win98 will not allow you to reletter drives, WinXP will, so plan accordingly).

Once you have it moved to a "share" drive, start/run regedit. Navigate to each of these keys and do a file/export of the key to the share drive (call each whatever you wish):

HKEY_CURRENT_USER\Identities

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Account Manager

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Outlook Express

For the address book:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\WAB\WAB4\Wab File Name

Once this is accomplished, restart in WinXP. Before starting OE, open REGEDIT and go to:

HKEY_CURRENT_USER\Identities Right click on the Identies sub key and select Delete. Then locate the 4 REG files you exported in the steps above and double click each one to import them into the XP Registy. Answer yes to the import prompt.

Note for the personal e-mail: If you're exporting the keys from XP to 98, then you need to ensure that you select Win9x/NT4 in the Save as type dialog. After completing this, OE should open up with the same settings, folders, mail, and news as you had in Win98.

Note: This works in reverse as well if you prefer to use the WinXP settings, however, when you export and save the WinXP registry keys, you must change the file type from .reg to Win9x/NT4 reg file

[Esc]

Så här löste jag det:

En bat fil på w98 maskinen som får verka som "slav". Det är mest för att kunna kontrollera e-posten från den datorn också.

Jag har delat ut OE-mappen på XP, makinen

copy \\HEMPC\OutlookE\*.* "C:\WINDOWS\Application Data\Microsoft\Outlook Express"
"C:\Program\Outlook Express\msimn.exe"

Denna batfil har jag istället för den vanliga Outlook Express ikonen

Jag har också slagit av att w98 makinen skall kontrollera e-post.

[Esc]

Brevis esse laboro, obscurus fio.

[inlägget ändrat 2003-03-06 09:15:51 av [Esc]]

... det blev nämligen lite konflikt om jag bara lade in nätverkssökvägen i registret och båda OE-klienterna var igång. Råkade visst tappa lite mail ur en inkorg.

Nu tar uppstarten av OE lite tid på w98 maskinen eftersom inkorgarna är ganska stora och det är 10 mbits lan, men det funkar i varje fall

[Esc]

Brevis esse laboro, obscurus fio.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...