Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Bios

Ramon40

Recommended Posts

Hej! Jag köpte en data bestmate200, Celeron, 600 MHz för andra hand och efter en tid fick problem, kunde inte starta, efter formatering, det går inte att starta, jag har provat med olika operativ system, jag behöver hjälp....

Ramon40

Hej !

Ramon, exakt vad är det du har gjort? Du får gärna försöka beskriva lite mer detaljerat.

Har du installerat nya operativsystem?

Kan du boota från en windows installations-cd?

C:\>Seb_

Hej!Det är så,Jag har installerat nya operativsystem men det går inte att slutföra installationen p.g.a data restartar sig själv hella tiden och det kommer installationen igen från början. Jag tycker att det hat nånting att göra med BIOS eller jag böhover en Recovery cd. Med hjälp att andra datorer jag har installerat olika windows och det händer samma sak, när börjar att installera nya maskiner, restartar igen. Jag har en cd med drivsrutiner med det går inte att köra FLASHIT..

Datorn ska starta om i slutet av installationen, och innan dess skall den säga till att du ska ta ut cd-skivan.

Vilken Windowsversion installerar du, 98, ME, 2000 eller XP?

Har du testat att ta ut cd'n när den startar om?

Jag har installerar 95,98, ME, 2000 och XP, med alla händer samma sak,jag har testat också att ta ut cd'n när den startar, det hälper inte heller. Just nu har jag installerat win xp, med hälp att andra data och det händer igen.

tackar så mycket

Ramon, det är mycket svårt att säga vad det är för problem. Det låter nästan som om det skulle vara något med hårdvaran, alltså själva datorn.

Får du inga felmeddelanden?

Startar den bara om mitt i installationen, utan att säga till innan?

Ja,det är mycket svårt att säga vad det är för problem.Det finns ingen meddelande, utan att windows avslutade inte korekt, kör skandisk och hittar ingen fell. Om det skulle vara nånting med hårdvara, skulle vara samma problem när det startas i felsäkerläget eller inte? Med win98 kan jag starta i felsäkerläget och det händer ingen omstart, jag kontrolerar enhethanteraren, det är ok. Vad tycker du angående Bios eller Recovery cd?

tack Seb

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...