Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Error...


MS1

Rekommendera Poster

Tjena!!

 

Tur att detta ställe finns på nätet där alla datoranvändare kan hjälpa varandra!

Jag har fått ett fel på dtaorn som jag inte blir klok på.

Det är så att det var 3 operativsystem installerade på datorn, Windows 98SE, Windows 2000 Professional och Linux Suse 8.0.

Allt fungerade bra tills att Linux kraschade ihop, sedan Windows98, och sist Windows 2000 Pro.

Det gick så långt att datorn kan inte starta upp alls på nåt Operativsystem, jag har provat att starta upp på Windows 98 startdiskett men utan resultat, inte PQMagic Pro klarar av det, men jag får i alla fall ett felmeddelande, det står så här!!

Critical error: Abort, Retry, Ignore, Fail.

Det verkar vara moderkortet om jag får tro det själv, jag har provat att byta ut hårddisken mot en annan men det blir samma meddelande, inga pipljud får jag heller, den hittar cd romen och diskettstationen utan problem men sen så är det stopp.

Jag har nollställt BIOS men det hjälpte inte heller, kan det vara något på moderkortet?, chipset?

 

Hoppas att någon vet något och kan ge mig en ledtråd.

 

Ha en bra dag.

 

Mvh

Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt fungerade bra tills att Linux kraschade ihop

 

På vilket sätt krashade Linux ihop?

 

Vad hade du för bootloader?

 

Det gick så långt att datorn kan inte starta upp alls på nåt Operativsystem, jag har provat att starta upp på Windows 98 startdiskett men utan resultat,

 

Vad får du för felmeddelande?

 

 

Det verkar vara moderkortet om jag får tro det själv, jag har provat att byta ut hårddisken mot en annan men det blir samma meddelande

 

Vad för meddelande?

 

Testa att använda dig av tex en linuxboot-cd eller boota från xp-skivan för att se om systemet fungerar öht.

 

 

 

.dune.

---------------

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...