Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Privata Meddelanden!


Fredrik Andersson

Rekommendera Poster

Fredrik Andersson

Går det skicka det mellan användarna?

Det är en funktion som jag gillar starkt, det är mycket bra, för då kan man fråga något utan att behöva skapa en tråd, något "personligt" behöver man ju inte skapa tråd för...

 

Det är abra en tanke, en tanke som säkert kan utvecklas. Men jag tycker det bör finnas!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Detta har varit upp tidigare, dom kom man fram till att den funktionen inte skulle vara med. Vitsen med ett forum är just att alla ska se allas frågor... för privata meddelande finns mail.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Mr Andersson.

 

Privat kommunikation kan man sköta via epost, eller om man tycker det är särdeles kul har jag hört att det finns så kallade communities som uppfyller dessa önskemål ;)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Privat kommunikation kan man sköta via epost

Jag håller med till 100%, de gånger jag har tagit upp tråden har det emellertid varit för att jag tycker att steget mellan eForum och e-post är för långt.

 

Alla vill inte dela ut sin mailadress till alla, att däremot skicka den som ett privat medelande till den man vill ska kunna kontaka en vore användbart.

 

Den funktionen jag skulle vilja ha behöver alltså inte ens vara av typen "privat meddelande" utan kan lika gärna vara en knapp brevid "anv info" som man kan trycka på för att ge skribenten ifråga tillgång till sin e-postadress.

 

Fast jag har klarat mig bra utan så här långt så det ska nog gå i ett par år till :-)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, inga private meddelanden tack.

 

Däremot saknar jag ibland möjligheten att notifiera en som tidigare varit aktiv i en tråd att ja gärna vill att han/hon tar sig tillbaka till tråden.

 

Eller jag har i en del fall varit dålig på att hitta tillbaka i trådar som jag svarat en gång i men sedan glömt bort.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en bra idé! Det händer ibland att man glömmer bort en gammal tråd som man har skrivit i oxå vill den man försökte hjälpa få mer information.

 

Då vore denna funktion riktigt bra faktiskt, jag röstar på det!

 

--

Some say I am crazy.. but the Voices in my head disagree...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, inga private meddelanden tack.

 

Det var väl ungefär kontentan av det jag skrev...

 

Att däremot selektiv kunna välja vilka man vill visa sin mail, icq eller nåt annat för är ju en helt annan feature-request (som dessutom är rätt lätt att lägga till).

 

Privata meddelanden har genom årtioenden i news (på den tiden folk hade sina riktiga adresser som avsändare) visat sig resultera i att fegisar som är rädda att uttrycka sig publikt skriver "vid sidan om" och därmed undanhåller alla andra läsare information de kan ha nytta av. Sånt vill vi inte ha :-)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väl ungefär kontentan av det jag skrev...

 

Visst, fortsatte bara den negativa tråden...

 

Någon mer som tänder på min idé ovan?

 

Alltås möjligheten att skicka en liten påminnelse till personer tidigare aktiva i tråden. Enbart en som skrivit i tråden ska kunna göra det och enbart en som skrivit i tråden ska kunna nås. En liten ruta berättar om detta vid nästa inloggning eller dylikt.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik Andersson

Ok, det var bra ett förslag, men med tanke på att folk inte gillar PM så bör det inte finnas.

Själv tycker jag det är praktiskt, anser att det kan vara lite dumt att skapa en tråd om något som man vet att Mr. X vet, och då kan man lösa det med ett enkelt PM. Menmen, det är ju bara jag det.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Jag (och jag är nog inte ensam), vill inte ha frågor som är direkt ställda till mig (på detta sätt alltså). På ett forum kan man själv välja om man vill svara på ett inlägg, eller om man inte vill det. Får man ett privat meddelande, känns det mer tvingande.

 

Dessutom "gömmer" man information för övriga deltagare. Vitsen med ett forum är just att andra ska kunna ta del av svaren.

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2003-03-04 11:41:43 av Mr Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag det är praktiskt, anser att det kan vara lite dumt att skapa en tråd om något som man vet att Mr. X vet, och då kan man lösa det med ett enkelt PM. Menmen, det är ju bara jag det.

 

Många här anser att deet är bra att alla frågor ställs öppet i forumet, något som jag kan stämma in i. Följden blir ju att det finns mer fakta i sökmotorn nästa gång någon springer på samma eller liknande problem.

 

På samma sätt blir det inte ett informationsbortfall i forumet om Herr X tex bestämmer sig för att gifta sig med fröken Y och därmed inte längre finns tillgänglig i forumet ;)

 

 

.dune.

---------------

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt. Även om du som Mr X anser att endast Ms Y är intresserad av eller kan besvara din fråga - så kan du omöjligt veta om frågan och dess svar kanske även gagnar någon annan... :)

 

Ut med det bara! :)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast på frågan "Tager du Mr X..." så tror jag att det bara är Ms Y som kan svara :)

 

 

 

.dune.

---------------

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Mr X kanske vill att det bara är Ms Y som svarar, men det kan ju finnas andra som vill svara... ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik Andersson

Ja det tror jag oxå, nej men är det något personligt kan man maila. Annars i tråda, detta var bara ett förslag som inte uppskattades ;) menmen. Livet går vidare!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...