Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Comprimera MP3


Pit1957

Rekommendera Poster

Jag har några album i MP3 format som jag vill comprimera så mycket som möjligt för att spara plats.Vet nån i vilket format och vilket program kan jag använda?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik Andersson

Kan inte Windows Media Player göra om albumen så att de blir pyttesmå? :S

Har för mig att jag gjort det och då kan bränna ut 10 album på samma skiva, det är inte i mp3-format, utan något annat skumt format som bara WMP klara av tror jag... Då binder man sig dock lite men det är ju en lösning!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd gärna *.WMA det är windows eget komprimerings system och håller perfekt ljudkvalite trots att det bara är halva storleken mot *.MP3

Problemet är bara att du inte kan spela dom på en MP3 spelare(det börjar komma några)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Har du dem i mp3 så är de redan komprimerade. Vill du komprimera dem mer är det ju klart att du kan göra det (använd exempelvis http://cdex.n3.net/ ) men då förlorar du ju ännu mer ljudkvalitet.

 

Har du kvar albumen i original kan du komprimera dem på nytt och då välja en lägre kvalitet med programmet jag tipsade om ovan.

 

Ju lägre kvalitet desto lägre filstorlek.

 

Använd inte WMA, då får du dels lägre ljudkvalitet och problem att lyssna på musiken eftersom WMA är ett specialformat som inte funkar överallt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...