Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Eforum - månadens skribenter


[Esc]

Rekommendera Poster

Hej

Varför syns jag inte på Månadens skribenter Februari 2003?

//eforum.idg.se/search.asp?allaSajter=false&eforum=true&soktext=&rubrik=&skrivetav=%5BEsc%5D&startyear=2003&startmonth=02&startday=01&endyear=2003&endmonth=02&endday=28&allaSajterCheckbox=on&sortera=relevans

Ger 111 träffar, men jag finns inte med i listan

//eforum.idg.se/popup/topusers_month_popup.asp?y=2003&m=2

 

[Esc]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Det där verkar vara något skumt... kollade på några andra också och konsekvent ger sökningen fler träffar än vad som visas i månadslistan...

 

Kanske ett fall för Erik?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och dessutom vet jag att jag fanns med i listan 2003-02-28 23:59 på plats 20 ca.

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog upp detta 28 februari i denna tråd (finns där också en skärmbild på aktuell ställning):

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=408721

 

Det ser ut som att det inte stämmer för någon, åtminstone inte bland de 20 första.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer, enligt sökmotorn har jag 241 inlägg under februari men "bara" 224 enligt Kristianstads bild.

 

Kanske sållar listan bort de inlägg som inte är tillräckligt bra? ;)

 

 

 

.dune.

---------------

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni kontrollerat att det är [Esc] 111 o dune 241 unika träffar och inga dubletter och att det verkligen är så många träffar ?

 

/TN

- Jag tänker inte kontrollera ;)

 

[inlägget ändrat 2003-03-03 16:50:35 av Don Tomas]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att jag 111 enligt den aktuella "månadens skribenter" 2002-03-28 23:59

 

[Esc]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Varför syns jag inte på Månadens skribenter Februari 2003?

Jag är en på kurs denna vecka och nästa. Därför blir det lite svårt att kolla upp detta.

 

Sökresultaten ligger i en separat databas och det kan hända att en tråd som blivit raderad där du skrivit inlägg fortfarande ligger kvar där.

\\Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag tidigare skrev så misstämmer det på de flesta bland de 20. T.ex. Dune hade skrivit 240 inlägg vid 21-tiden 28 feb. Men enligt Månadens skribenter Februari så har han 224. Så är det för de andra också, undantaget Radiogogo, dvs det saknas ett antal inlägg i februari-statistiken. Helt säker på att det inte är relaterat till raderade trådar.

 

Men det är bara i månadsstatistiken detta har inträffat, inte i Maraton-tabellen. Där stämmer det.

Säger jag som är statistikintresserad och har följt med ganska bra senaste tiden.

 

Här är ögonblicksbilden vid 21-tiden sista februari:

 

http://w1.865.telia.com/~u86529921/M%e5nadens%20skribenter.JPG

 

 

[inlägget ändrat 2003-03-03 18:01:13 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad

Det beror förmodligen, precis som Erik sa följande:

 

De inlägg som raderas sparas ändå ifall någon moderator skulle göra någon klumpig åtgärd. Då en tråd raderas läggs det alltså endast på något i stil med Status=raderad och när inläggen skall visas inte de där Statusen är raderad.

Då den räknar upp antalet inlägg i listan på förstasidan har programmeraren sett till att de som är Status=raderad inte skall räknas med, men då man klickar upp för mer detaljerad info har han glömt WHERE Status<>

 

/ Kristoffer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Som jag tidigare skrev så misstämmer det på de flesta bland de 20. T.ex. Dune hade skrivit 240 inlägg vid 21-tiden 28 feb. Men enligt Månadens skribenter...

Tack för den utförliga iaktagelsen! Hittade nu vad det berodde på.

 

I den dynamiska sqlfråga jag skapat för att ta fram listan hade jag missat att ta med klockslaget. Därför räknades alla dagar inte med. Har nu ändrat detta.

 

\\Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...