Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SB Live Platinum och MIDI utan Platinum..


jonasn

Rekommendera Poster

Appropå ingenting.. det är ingen som har erfarenhet av att koppla in MIDI via joystickporten på ett SB Live! Platinum? Alltså utan frontpanelen?

 

Jag har nämligen inte plats för fronten med min nuvarande burk, och lyckas inte få min midi-controller att funka. Tänkte om det var nån jumper eller så som inte står med i manualen.

 

//jonasn

 

[inlägget ändrat 2003-03-01 21:26:33 av jonasn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej...ingen jumper...funkar utmärkt hos mej...

 

Hur, och var testar du?

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur, och var testar du?

 

Tja, inget program verkar få någon signal från keyboarden. Iofs är det inte omöjligt att det är kabeln, men den funkade för inte så länge sen på grannens dator.

 

Är det nån speciell inställning i windows som jag har missat? När jag körde med frontpanelen funkade det direkt, utan inställningar annat än i programmen. Och jag har installerat om windows sedan dess.

 

tillägg: i sequencerprogrammet kan jag välja "SB Live! MIDI Port [DC00]", men det verkar inte komma några midisignaler på den porten.

 

//jonasn

 

[inlägget ändrat 2003-03-02 12:25:55 av jonasn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frontpanelen (LiveDrive) och Midi/Spel -porten på ljudkortet, använder samma "interna kanal"...så det borde inte vara någon skillnad där...

 

Om du har möjlighet att prova kabeln hos nån polare, och att prova med annan källa (hos dej), så vore det bra...

 

Några inställningar i Windows känner jag inte till, men kolla så du har Creative Gameport i Device Manager påslaget...

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...