Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Brandvägg...


An7hr@x

Rekommendera Poster

Har lagt in flera trådar om att min brandvägg (D-Link 804) pajjar skicka funktionen i msn tex...eller att creata en cs server...och fått svar som: "Lås upp portarna som programen/funktionen används av"... Men liksom, det e ju uppenbart att man ska göra det, menproblemet är att jag inte vet riktigt hur man låser upp tex port nr 27015(cs) eller nån annan... Är det typ ett prog eller nåt?

 

 

 

PLZ HELP ME MVH//An7hr@x

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Finns ett menyalternativ som heter portforwarding i din 804:a. Där knappar du in portnummer och vilken dator på insidan som ska ha trafiken som kommer på dessa portar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Lås upp portarna som programen/funktionen används av

Är det typ ett prog eller nåt?

Provat att läsa lite i manualen ?

Programmet heter Internet Explorer, du skriver DI804'ans IP adress i IE's adressfält (192.168.0.1) och loggar in i DI804.

Där kan man då köra en Setup Wizard och ställa in lite allmänt jox.

Under en inställningsmeny Basic Setup -Specific Application Support kan man ställa in DI804 att öppna några portar per applikation, tex ICQ, Quake, FTP server osv.

När man gör det så 'öppnas' diverse portar till den datorn du kör konfigurationen i från.

 

När du ställt in det allmäna kan du gå in i menyn Advanced Features och klicka på Open Ports där kan du se vilka portar som är öppna till vilken dator.

Där kan man också lägga till egna portar för övriga program som inte fanns att välja i Wizarden.

 

Lycka Till !!

 

Manualen finns att hämta här tex:

http://213.216.192.254/techdocs/Manual_V03.zip

 

/TN

-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Provat att läsa lite i manualen ?

 

Va? Du skojar? Manual? Det är väl ingen som läser manuelan i detta Plug'n'p(l)ay-samhälle!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Nu var jag på väg att kalla det något riktigt dumt. Jag tror jag ska strunta i skriva det. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provat att läsa lite i manualen ?

 

Trots att du börjar med denna fråga, vilken gott och väl borde ha räckt som svar, så orkar du ändå förklara det som utryckligen står i manualen. Detta är värt poäng, även om jag tycker att man ibland gott kan svara: RTFM!

 

 

==Coleburn==

 

--------------------

"It takes a lot of knowledge to

really mess something up!"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...