Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Free" - My ass!


Glenn Larsson

Rekommendera Poster

  • Svars 54
  • Skapad
  • Senaste svar
...MINST skulle bli programmerare...

 

Det finns saker som kräver högre intelligens än så

 

Kodslav har man ju varit för ett antal år sedan

 

[Esc]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svär som en borstbindare heter det, för att gamla tiders borstbindare stack sig så dant.

------

Lena Marie

som tillhör minoriteten

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger inte att jag är smart, jag säger bara att jag inte är IQ-befriad.

Men vaddå IQ: IQ-test skapdes från början, av fransmän, som en test för att ta fram människor som ej ifrågasatte order. Amerikanarna var inte sena på att anamma IQ-testen för att sålla ut dugliga soldater, sådana som ej ifrågasätter.

------

Lena Marie

som tillhör minoriteten

 

[inlägget ändrat 2003-03-01 00:22:25 av Lena Marie]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det värsta med att gå på krogen är ju att man måste duscha innan man kryper till sängs och slänga alla kläder direkt i tvätten. Det luktar faktiskt för j-vligt om tobaksrök.

 

Vad tror du förresten om förslaget med rökfritt på korgen?

 

Hoppar in i samtalet lite.

 

Vår studentpub är långt ifrån det bästa stället i stan. Inte i toppskiktet varken när det gäller musik, atmosfär, dryck eller nåt annat. De har rätt trevliga priser, men inte alls så låga som rykterna försöker göra gällande.

 

De har dock en stor fördel gentemot de andra uteställena: det är rökfritt. Eller som de själva uttryckte det för några år sen: "kröka inne, röka ute, göka hemma".. eh, nåja.

 

Just att det är rökfritt inomhus gör att jag mycket hellre går dit än till nåt annat ställe. Man slipper duscha när man kommer hem och - tro det eller ej - man mår bättre när dag nr två kommer.

 

Så jag är positiv till rökfritt på krogen. Men jag vet inte om jag skulle gå så långt som ett förbud dock.

 

//jonasn, icke-rökare som inte gillar när folk röker bland barn eller i busskuren när det regnar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonasn

Jo det är sant som du säger. Dagen efter utan rök är en bra dag. Själv är jag aldrig så bakis som när jag fått röka inne = mer röka. Nicotin-baksmälla är värre än alkoholbaksmälla. man förstår då att det är en värre "drog" än många tror.

------

Lena Marie

som tillhör minoriteten

 

[inlägget ändrat 2003-03-01 00:34:14 av Lena Marie]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nicotin-baksmälla är värre än alkoholbaksmälla. man förstår då att det är en värre "drog" än många tror

 

Tja, jag har för mig att exemplet på biologin/kemin i gymnasiet var att om man håller en droppe nikotin framför näbben på en sparv så dör den. Rätt starkt gift med andra ord.

 

//jonasn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju bevisat att det är svårare att sluta röka än att sluta med vissa "narkotiska" preparat och eller "droger".

------

Lena Marie

som tillhör minoriteten

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mördade ni sparvar? Eller var det bara teoretiskt?

 

Textbokexempel.

 

En annan grej jag kommer ihåg är följande:

 

Angående metangas och dess bidrag till växthuseffekten:

Sveriges älgar rapar tretton ton metangas per år.

 

..och de här två inläggen summerar väl ganska fint det jag kommer ihåg från biologin i gymnasiet. Förutom ragatan till lärarinna då.

 

//jonasn, som kanske hade kunnat vara biologiintresserad om det inte vore för trångsynta lärare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

(Gud va mycket folk det var här en fredagkväll...)

 

Läste du alls VARFÖR jag är pissed of på allt som heter rökning? Jag kan inte gå ut ALLS på krogen, förstår INTE varför en Minoritet ~20%(och minskande!) ska få terrorisera större delen 80% (och ökande) av befolkningen.

 

Så, ja, jag anser det då majoriteten fullständigt skiter i sin hälsa (självdestruktivitet) och andra hälsa (hänsynslöshet), detta tyder INTE på ett intelligent handlande. Det är YTTERST sällan man ser NÅGON som helst hänsyn ifrån rökare, därför har jag denna åsikt om rökare.

 

Om du tar hänsyn till andra, visst - bra, men ytterst få gör det och en del frågar faktiskt "Varför stör det dig?", då är det inte intelligens man tänker på direkt.

 

Politiker gör inte ett skit åt detta utan ser bara till sina egna internpolitiska små foofoo problem (ok LITE har hänt, men hur lång tid har det tagit?). Det är flera som inte tycker om rökning än allergiker:

 

- Astmatiker finns det flera tusentals i Sverige.

 

- Folk med linser (de jag pratat med upplever irritationer)

 

- Folk som HAR rökt vill helst slippa röken totalt.

 

- Barn.

 

Räcker det?

 

Men det förståss, vi är ju bara 80% som INTE röker så våran hälsa är det ju bara att skita i.

 

Till er som röker; Ha det så kul i de månaderna ni kommer att spendera på hjärt/lung avdelningen i slutskedet av era (förkortade) liv.

 

Ifrån mig får ni ingen sympati.

 

/G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror du förresten om förslaget med rökfritt på korgen?

:thumbsup:

 

(Det skulle vara krogen, va?)

 

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju bevisat att det är svårare att sluta röka än att sluta med vissa "narkotiska" preparat och eller "droger".

Jag tror inte nåt är svårt, bara man har rätt morot. Med tanke på vad man förpestar för sina medmänniskor/familj/osv.

 

Sen tror jag att det är en fråga om karaktär och jävlar anamma.

 

Jag har slutat helt med koffein, det är det närmaste jag kommer. ;)

 

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gud va mycket folk det var här en fredagkväll...)

Ja, lite knepigt när man försöker läsa de senast hundra och de består av 80% Avreagera dig! och Öppet forum, men men är man Etorsk och det är fredag så...

 

- Folk som HAR rökt vill helst slippa röken totalt.

Sant.

Till er som röker; Ha det så kul i de månaderna ni kommer att spendera på hjärt/lung avdelningen i slutskedet av era (förkortade) liv.

Tack! Slå på mig du bara. Jag har varit en idiot som rökt.

 

/TN

- En som slutat (försent?)

 

Så, nu är det triss igen...

[inlägget ändrat 2003-03-01 07:31:35 av Don Tomas]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Politiker gör inte ett skit åt detta utan ser bara till sina egna internpolitiska små foofoo problem (ok LITE har hänt, men hur lång tid har det tagit?). Det är flera som inte tycker om rökning än allergiker:

 

- Astmatiker finns det flera tusentals i Sverige.

- Folk med linser (de jag pratat med upplever irritationer)

- Folk som HAR rökt vill helst slippa röken totalt.

- Barn.

Men det förståss, vi är ju bara 80% som INTE röker så våran hälsa är det ju bara att skita i.

 

Tja, tänker man efter lite så har du ju faktiskt rätt. Rökning är onaturligt, det är ett gift och det drabbar inte bara den som (miss)brukar det.

 

Problemet är väl att det är väldigt starka krafter som har makten över våra politiker i det här fallet, och det är varken sunt förnuft eller välvilja som styr, utan ekonomiska intressen. :(

 

//jonasn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- En som slutat (försent?)

 

från //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=381463#390223

just nu är jag inne i en djup svacka:

- Slutar röka: Hur faan kan det vara så jobbigt ?

- Väntar på komponenter som inte finns, typ SATA HD 120GB och Radeon 9500 128 MB.

- Köpt en digitalkamera med en DANSK manual! Det tar ungefär fem minuter att tyda och förstå en mening.

 

Ja du.. jobbig svacka. Själv bytte jag mitt restnoterade radeonkort mot en 120GB Barracuda V. Radeonkortet har fö fortfarande inte kommit in. Du tänkte väl inte modda det? ;)

 

Nå, hoppas det går bra med rökslutandet iaf.

 

//jonasn, som nu ska åka och titta på folk som simmar bland hajar. :)

 

(hmm.. mina kursivtaggar försvann när jag redigerade. Bugg?)

[inlägget ändrat 2003-03-01 09:16:51 av jonasn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Det finns 8 olika intelligenser (stod i illustrerad vetenskap för något år sedan), bland annat Logisk, Musikalisk och Social.

 

Den enda som går att mäta någorlunda idag är den logiska.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

//jonasn, icke-rökare som inte gillar när folk röker bland barn eller i busskuren när det regnar.

 

Listan över när-det-är-värst-att-folk-röker:

1. Bland barn (framförallt föräldrar som röker i barnets närhet)

2. När man äter

3. Busskuren (i Göteborg så har vi iaf en rökning förbjuden inne i kuren, jag brukar peka på den...)

4. I större folksamlingar, kan ta demonstrationen mot kriget i Irak som exempel. När jag som icke-rökare ändå måste stå där jag står.

 

 

EDIT: ang alternativ 3, såklart är det en skylt som deklarerar "rökning förbjuden" och inget annat.

 

 

.dune.

---------------

Tempus fugit

 

[inlägget ändrat 2003-03-01 11:00:23 av dune]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om det nu är så många som vill ha en rökfri pub/bar/krog, varför finns det inte en jävla massa rökfria ställen redan?

 

Varför har man inte infört massor av rökfria ställen redan? Varför är det så föbannat viktigt med förbud?

 

(en icke-rökare)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Varför det inte har kommit undrar jag också..

 

Varför förbud? Om folk kunde garantera att jag slapp bli utsatt då skulle det inte vara ett problem, men rök sprider sig åt alla håll t.ex om man sitter i rökfria avdelningen på resturanger så brukar det hitta till den rökfria avdelningen. (De resturangerna går jag inte till igen.)

 

Vad jag är ute efter är att samhället borde anpassas efter oss som inte röker, jag vill inte betala för sjukvård för folk som inte vill leva.

 

Mvh

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...