Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Free" - My ass!


Glenn Larsson

Rekommendera Poster

Glenn Larsson

När ska dessa puckade nollor lära sig att "Free" betyder GRATIS och MOTPRESTATIONSLÖST GIVANDE?

 

Signade upp på en sån där "hitta en kvinna" sajt, och skrev in allt det man skulle, helt plötsligt när jag skulle uppdatera blev jag tvungen att välja en subscription ("free" var nu borta!) och fylla i kreditkorts information (Hmmm...) *Suck* jahapp.. tog omedelbums bort mitt konto & info, skrev ett exceptionellt otrevligt byebye brev vari jag bad dem att dra åt hälsingland och ta sin dementa definition av "free" med sig.

 

Mvh

G

 

Looking for love in all the wrong places since 1997.

 

("Gå ut på krogen" säger ni; Det finns en orsak varför man inte kan gå på krogen, och det beror på en massa iq befriade idioter som sitter och terroriserar folk med sina jäkla cigaretter.)

 

[inlägget ändrat 2003-02-28 22:04:08 av Glenn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Skapad
  • Senaste svar
En fråga: Anser du att alla rökare är IQ-befriade?

 

Nu kanske IQ-befriade är lite fel ord att använda, men jag måste hålla med Glenn om att det är otroligt jobbigt att behöva tvätta alla kläder man använde när man gick på krogen, av den enkla anledningen att dom luktar rök. Som tur är så lider jag inte av några allergier eller så, annars hade det varit värre.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att det luktar illa men därifrån till att döma:

och det beror på en massa iq befriade idioter som sitter och terroriserar folk med sina jäkla cigaretter

Man KAN inte dra vissa över samma kam! OK attdet luktar om rökar. Förbannat illa, jag vet. Men att påstå att rökare är IQ-befriade - det är diskriminerande.

 

------

Lena Marie

som tillhör minoriteten

 

[inlägget ändrat 2003-02-28 22:49:04 av Lena Marie]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att rökare är IQ-befriade

nädå, när jag rökte var det stundtals för att dämpa den överdrivna intelligensen, för att komma ner närmare naturen och djuren ...

 

att det luktar

men cigarrer luktar gott, tycker jag!

 

Pyton luktar det om askkoppar, sura pipor osv.

 

 

med eTT svarT TangenT-bord

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att han menar att rökare i sig är IQ-befriade, utan snarare folk som inte kan ta hänsyn till andra i sin omgivning, sen spelar det ingen roll om dom är rökare eller nåt annat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessvärre var det inte riktigt så han uttryckte sig, han påstod faktiskt, även om han kan ha menat. Varför detta försvarstal. Han får väl försvara sig själv!!

------

Lena Marie

som tillhör minoriteten

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är det inte lite IQ-befriat att överhuvud taget röka (slutade själv '95)

 

Det värsta med att gå på krogen är ju att man måste duscha innan man kryper till sängs och slänga alla kläder direkt i tvätten. Det luktar faktiskt för j-vligt om tobaksrök.

 

Vad tror du förresten om förslaget med rökfritt på korgen?

 

[Esc]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är det inte lite IQ-befriat att överhuvud taget röka

 

Men IQ har väl inte så mycket med saken att göra över huvud taget. IQ mäter förmågan att tänka logiskt. Titta på en massa prickar och "Ett två gissa den dredje.."

 

Att röka är mest dumt och har mer med allmänbildning att göra...eller så.

 

En teori iaf..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo om man mäter intelligensen enligt det gängse sättet. Men är det verkligen intelligensen man mäter. Det finns intelligenta personer som inte platsar i den vanliga mallen och därmed får "lägre" siffror i IQ-tester.

 

Vad är egentligen intelligens?

 

Och det är dumt att röka.

 

[Esc]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rökte också när jag mönstrade för ca 17 år sedan. Hade bra på IQ-testet där. Men jag utnyttjade ju inte min intelligens och insåg det dumma i rökningen.

 

[Esc]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med SYS 64738 om folk-som-inte-tar-hänsyn-till-andra teorin

 

Det står ju inte att alla rökare är IQ-befriade utan bara de som stör andra med det.

 

Sen tycker jag inte att man ska ta allt så ordagrant, IQ-befriade är väl i min mening snarare ett uttryck.

 

Skriver man något snabbt så finns risken att det kan tolkas på andra sätt än vad som först menades, sen går det hela å vinkla åt alla möjliga håll för att stärka de mest underliga teorier..

 

Intressant hur trådar kan spåra ur :P

 

Tjoff

 

[inlägget ändrat 2003-02-28 23:54:31 av tjoff]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade det här:

 

 

Varför säger man

”svära som en borstbindare”?

Varför har de stackars borstbindarna råkat så illa ut?

Det vanligaste är väl att någon sägs supa som en borstbindare, men även svära och röka förekommer. Varför är det så?

Uttrycket är ursprungligen i svenskan ”supa som en borstbindare” efter tyskans ”wie ein Bürstenbinder saufen” med samma betydelse. På tyska är detta en ordlek eftersom ”bürsten” (borsta) också kan betyda ”supa”. I anslutning till ovanstående har sedan nya liknande uttryck bildats, ”ljuga/svära/skrävla/röka som en borstbindare”, alla med negativ betydelse.

Från http://www.ling.gu.se/sprakfrageladan/Swedish/fragebank.html

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HALLÅ alla. Jag har som arbetsskadad gått igenom fler tester än vad som är kul. Alla tester har givit svaret att jag är, nå, vill inte skryta. Facit var att alla ansåg att jag MINST skulle bli programmerare. Jag röker, och anser att det ÄR korkat att röka, MEN jag anser att det inte har med min intelligens att göra.

------

Lena Marie

som tillhör minoriteten

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...