Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Automatisk uppdatering fungerar ej

grandpa

Recommended Posts

Jag har kryssat för automatisk uppdatering (provat alla alternativ),uppdateringsrutan dyker upp då och då men försvinner sedan och ingen uppdatering eller installation sker i min XPHome ed. Manuellt uppdatering fungerar på Windows Update. Har XP brandmur inkopplad och Norton Antivirus 2003 och Norton System Works installerade.

Har någon haft liknande probelem med XP? I min andra dator WinMe fungerar automatisk uppdatering ok.

Jag har samma problem med Windows XP Pro SP1, och har ännu inte lyckats lösa det.

Jag får ett meddelande om att en ny uppdatering kommit, och klickar på ladda ned, men inget händer.

Man skulle ju kunna tro att det är ett brandväggsproblem, men då jag har två datorer till, också med Windows XP på vilka det fungerar utmärkt, så är inte något sådant problem, utan måste vara mjukvarumässigt.

Om du kommer fram till en lösning skulle jag gärna vilja höra om den också.

Stefan Eklinder

Nja, det var ett tag sedan mitt XP-home hämtade en uppdatering automatiskt. Jag löste det genom att hämta detta manuellt istället.

Gick ju precis lika bra :)

Sedan lossnade det när jag fick göra en Systemåterställning efter att jag suttit och lekt med Tjänster. Lyckades sabba uppkopplingen. Då efter återställningen fick jag direkt en uppdatering levererad automatiskt. Installerades perfekt.

---

/Stefan Eklinder

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

Jonas Ridderstråle

Fick senast idag en popup om att uppdatering finns att hämta, klickade installera och sen hände det ingeting. Manuell uppdatering går ju för sig men i många fall efter laddning och installation får jag medelande att installationen misslyckades.

På min andra dator med ME funkar allt fint.

Det borde kanske finnas en reparation på Microsofts sidor men har ej hittat nån så det verkar som Microsoft inte ens är medveten om detta fel.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...