Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DDR-RAM


evil_eye

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Jag har nu ett DDR-RAM på 256 MB 266 MHz i min burk. Jag har upptäckt att det inte räcker till de nya spelen längre och funderar på att byta upp mig.

Antingen tänker jag köpa till 256 MB eller köpa ett nytt minne på 512 MB 333 MHz.

Men märker man skillnaden på hastigheten så att det är värt att lägga ut lite extra pengar för det dyrare minnet?

 

Tack på förhand

//Daniel AKA Evil_Eye

 

- So what do you need... besides a miracle..?

- Guns! Lots of guns! (Tank & Neo, The Matrix)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ha ett moderkort som stöder den högre hastigheten om du ska kunna dra nytta av den. Dock så är snabbare ddr-minnen kompatibla med de långsammare, men det är i så fall i princip bara slöseri med pengar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, då måste du nog byta ut även det gamla minnet. Jag kan inte tänka mig annat än att minnesbussen kommer att gå på den långsammaste hastigheten bland minneskretsarna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att 512MB 333MHz minne ligger nästan nere på 600kr jämnt så är det väl inte så mycket att snacka om? Bara å köpa å testa å se om det blir någon skillnad.... visar det sig att 266MHz duger (vilket jag tror det gör om det är en AMD) så stoppa i gamla minnet också och få en lagom mängd internminne på 768MB :)

 

MD

Tror han menade att plocka ur det gamla minnet för att köra 333MHz.

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

[inlägget ändrat 2003-02-27 19:25:07 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men skulle jag kunna köra 256 MB 266 MHz och 512 MB 333MHz ihop?

 

Ja om du kör dem i 266MHz så... beteckningen på minnet visar juh bara vad det garanterat ska klara av. Som bekant går det förstås att köra långsammare än vad det är specificerat...

 

...sedan är det förstås inte alls omöjligt att dina 256MB DDR266 går att överklocka till DDR333 - men det tyckte jag inte riktigt var något att rekommendera.

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, bara och testa! Det beror juh på vilka tillämpningar du kör och hur du kör dem...

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...