Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Age of Mythology

Bredåker

Recommended Posts

Hej på Er

jag behöver hjälp från någon som är kunnig vad gäller att göra en egen bana i Age of Mythology.

Det är så här... Jag gör en bana där jag har två lag som skall möta varandra. Jag vill vara Player nr 1

men jag blir hela tiden Player 2.

När jag går in på det ställe som jag tror är rätt ställe, så väljer jag att player 1 skall vara (human)

player 2 skal vara (CPU) Men lik förbannat så blir jag player 2. Vad gör jag för fel ?

Behöver hjälp Snarast ! Skall ha en spelkväll i kväll

och då vill jag ha lärt mig hur jag skall göra

Tack på förhand

Mvh Bredåker

Pröva med att öppna fönstret placera ut enheter välj player 1 och placera ut något spara sen direkt utan att stänga enhets fönstret och gå ut ur redigeraren.

Detta brukar fixa det för mig men jag hoppas microsoft fixar detta lilla problem snart.

Tack för hjälpen

Är detta ett känt problem menar du ?

Jag har lagt märke till den lösningen som du hade.

men jag har upptäckt att player 2:s bönder inte arbetar

de tänker inte alls självmant.

Och ändå så har jag valt CPU på player 2

Fattar inget alls ????

Tycker detta är djävligt skumt ?

Kan du hjälpa mig mer, så vore jag jätte glad

Tack på förhand

Mvh Bredåker

Jag fick tipset av en kille på Microsoft så dom känner nog till det.

Pröva med att inte använda player 2, sätt spelet till tre spelare men ge inte tvåan några byggnader, enheter eller AI det brukar fixa problemet på vissa kartor.

Tack för din lösning

jag provade den nu men det fungerade inte.

jag får rätt player, men det som är synd är att

player 3:s bönder inte arbetar. På det viset gör ju inte player 3 något motstånd mot mig.

Vad jag saknar är en "startlocation" var har den tagit vägen sedan tidigare versioner av AOE eller var det Warcraft ??? jag vet inte riktigt. Vad jag har lagt märke till i tidigare versioner var att vissa bönder inte arbetade då heller. Jag var tvungen att välja rätt sorts bönder för att detta skulle fungera.

Undrar om det kan vara så i detta fallet också ?

Tacksam för svar

Mvh Bredåker

Använder du en vatten karta, den medföljande AIn funkar inte på sådana

Du kan ladda ner en fungerande från http://aom.rtsgamer.com/html/scn_article.php 'Water map AI' är den bästa om ej perfekt.

Packa upp den i mappan AI så hittar du den när du klickar på AI (rutan efter där du väljer CPU eller human) annars borde AIn aomdefault funka.

Det finns en del annat trevligt att ladda ner därifrån också.

Det går att tilldela spelarna vilka byggnader eller enheter som helst det funkar ändå.

AOE editor var klart bättre denna är full av buggar.

Jag har laddat hem det jag behöver, men jag kan inte prova detta nu, för jag sitter på jobbet.

Men tack så mycket för din hjälp.

Synd att den skall vara full av buggar. Jag såg fram emot att kuna använda denna editor.

Så nu menar du att Water Mapp löser problemen med bönderna som inte vill jobba ?

Vi får väll hoppas att microsoft gör en rejäl uppdatering vad gäller editorn. Det tycker jag nästan att de borde vara tvugna till att göra

Ha det så bra

Mvh Bredåker

På vatten kartor löser den en del av problemen men annars får man pröva sig fram som jag beskrev tidigare för att få AIn att funka.

Ibland kan det hjälpa att göra om valet av AI fil några gånger (alltså samma fil hela tiden) medans du gör i ordning senariot.

Har för vana att tilldela spelare 1 en pegasus från start så jag ser om dom andra funkar på direkten hellre än att upptäcka det efter att man hunnit spela ett tag.

Du såg kanske att det finns ett par patchar till editorn som inte microsoft har gort men dom är mest för utseendet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...