Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Det gick i förrgår.....

tommmpa

Recommended Posts

Hej.

Har kopplat ihop ett nätverk hemma.

Har chello med fyra ip adresser och internet fungerar utan problems.

Men mitt lilla nätverk har fått spelet.. i fredags installerade jag en ny maskin (xp pro) med min gammla (w2k pro) och fick igång skrivarna och fildelning hjälpligt,

sen skulle ungarna lana (cs) och flyttade nya maskinen ner till källaren (jag har en switch uppe och en nere)och körde i helgen. När jag sen tog upp nya maskinen igen så hittar den ingen skrivare och så vill den ha ett lösenord för att dela ut filer!

Användarnamnen är hotmailadresser...

Jag kaske får installera om nätverket manuellt i stället (har kör guiden i xp)

En annan fråga är vilka protokoll MÅSTE man ha för att få nätverket att fungera (tycker att det är lite väl många installerade)

Nätverk är en djungel:-(, kan nån rekomendera nån liten billig bok om typ hemmanätverk.

Tacksam för tips

Föresten kör jag med Zonealarm pro på bägge

/Tommy

Hej,

För att köra nätverk används protokollet TCP/IP.

Här i Jönköping är det bokrea just nu vet inte om det är så i hela landet. Men annars skulle jag tagit mig en sväng ner till närmaste bokhandel och kolla lite vad de har för sortiment att erbjuda när det gäller att koppla hemmanätverk.

Är man duktig på att läsa/förstå engelska språket finns det säkert massvis med dokument/info på webben att hitta om hur man enklast ska sätta upp sitt hemmanätverk.

Tyvärr har jag ingen bra boktitel att rekommendera eller vad ditt aktuella nätverksproblem kan bero på.

mvh,

Marcus

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...