Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gainward GF4 4200


atte73

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har problem med mitt nyinköpta grafikkort, Gaiward GeForce4 Ti4200 8x. Efter plug´n´play inställningang av kortet körde jag installationen från CD-skivan och sedan började problemen. När jag skulle starta om pep datorn till 2 gånger och sedan fick jag inte ut någon signal från grafikkortet mer. jag hör att datorn startar men jag får ingen bild på skärmen. Det är prcis som om grafikkortet inte ger någon signal ut till min skärm.

 

Vad ska jag göra???

 

 

/atte73

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det e ganska vanligt att man inte tryckt i kortet ordentligt vilket leder till att det kan glappa lite.

 

Kolla om det är ordentligt itryckt, det är det enda jag kan komma på i alla fall.

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit noga med att sätt ain det rätt. Jag har bytat mellan det gamla grafikkortet och detta nya men det är samma varje gång...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Det kan inte vara så att de gammla drivisarna ligger kvar och gör så att det nya kortet inte hittas, har du provat att starta i felsäkert-läge?

Stödjer ditt moderkort AGP standard 2.0 eller högre?

Behövs det ett uppdaterat Bios?

Tala gärna om vilket mobo du har!

Kolla kortet i en annan maskin som uppfyller kraven för grafikkortet, om det blir samma fel där är nog kortet sönder.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...