Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Snart går man tillbaks till 2000


kisumisu

Rekommendera Poster

hmmm...o säger igen hmmmm....

Har uppgraderat min nyare dator (AMD xp 2200+ 512 ram) till windows xp...påminner lite om windows 98 som jag har på min gamla dator...diverse hängningar och nu vill inte "incd" fungera (2000 hängde inte en enda gång) jag som trodde xp skulle vara nåt för många rekommenderade den och att alla spel skulle funka (alla spel som inte funkar under 2000 funkar likadant i xp alltså inte)...nån microsoft cd skrivnings program vill skriva till skivan...jag använder ju incd (som kom med Nero Burn) gör så att man kan använda cd-rw cd-skivan som diskett...men den verkar inte fungera under xp när microsoft egna junk program stör...vet nån hur man tar bort junkprogrammet som xp har?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som skit bakom knapparna... ;)

För mig så funkar XP i princip helt felfritt... Det kan få lite "spel" när man inte bootar om på nån vecka efter att man installerat ett prog som ville starta om burken men annars tuggar den på!

Och dom få spel jag testade och som inte funkade i w2k har då funkat i XP.

 

Sen till det där med CD-bränningen...

Har du höger-klickat på driven->Properties->Recording

och sedan kryssat ur Enable CD recording on this drive???

Det kan vara det som strular...

 

-----------

// jumpman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen så tycker jag att du skall göra följande.

 

1 Lär dig Windows 98

 

2 Lär dig Windows 2000

 

3 Lär dig vad som är skillnaden mellan 98 och 2000

 

4 Lär dig Windows XP

 

Personligen så har jag utbildat i Windows 3.1, 95, 98, 2000 och nu XP, och jag har alldrig haft så lite problem som jag har nu när jag kör XP. Du kanske borde tänka dig för när du installerar massa B-program.

Eller det kanske du inte gör. Ett annat råd är att sköta uppdateringarna för Windows. Ha ett antivirusprogram som INTE hater PANDA utan kanske sophos. Ha en brandvägg som kanske heter ZoneAlarm.

 

Lycka till !

 

Mvh Bredåker

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...