Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HTTP Server


InFiNiTy[303]

Rekommendera Poster

InFiNiTy[303]

Hej Undrar om nån vet hur man konfigurerar ISS i Windows XP.. Fixat allt utom när nån vill logga sig till den. Utan lösenord funkar eller som anonym som det heter. Jag vill att de som kommer dit ska ange namn och lösenord. Hur kan jag fixa det??? Fattar inte försök med alla möjliga inställningar men utan resultat

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det är nån skillnad mellan IIS i XP och IIS i 2k men under fliken Directory Security i sitens egenskaper kan du kryssa av att den ska tillåta anonymous access. Det är troligtvis där du ska ändra.

 

[r]Du måste klicka på Edit/Ändra innan också förstås.[/r]

 

/JANspeed

 

[inlägget ändrat 2003-02-26 15:22:25 av JANspeed]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

InFiNiTy[303]

Ok..Men då gäller bara alla. Jag vill att var och en som vill nå min ska ange ett användarnamn och ett lösenord.

 

:D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, du kan ju välja att säkerheten ska integreras i Windows. Då borde du väl bara kunna skapa en användare, ge denne ett lösenord och ge denne rättigheter till mappen där hemsidan ligger så borde det väl funka?

 

Användare skapar du under Administrative tools -> Computer management-> Local users & groups

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

InFiNiTy[303]

Nää.. ff samma sak. Antingen så har du tillgång till den (alla) eller så har du inte.

 

:(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du ha upp en inloggnings ruta så får du ta bort läsrättigheterna för IUSR_dator på den mappen du vill skydda.

 

Om de nu kör med IE och besöker din sida kommer den poppa upp en ruta för inloggning, för att ge en användare tillgång måste du skapa användaren i windows och sätta ett lösenord och sedan sätta rättigheter för den användaren på mappen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...