Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vatten + tangentbord != bra


dune

Rekommendera Poster

Okej, vänster shift, högerpil och num-pad-enter ur funktion. Det blir hårtorken när jag kommer hem från jobbet.

 

*suckar*

 

 

 

.dune.

---------------

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade ett KeyTronic tangentbord som jag spillde vatten på. Det blev aldrig sig själv igen hur mycket jag än försökte. Det blev till att köpa ett nytt :(, hoppas att det går bättre för dig...

 

/Jocke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade ett KeyTronic tangentbord som jag spillde vatten på. Det blev aldrig sig själv igen hur mycket jag än försökte. Det blev till att köpa ett nytt :(, hoppas att det går bättre för dig...

 

KeyTronic är oerhört sköna att skriva på, jag förstår din förlust :(

 

Kanske skall satsa på följande: http://www.thinkgeek.com/computing/input/keyboards/5ccd/

 

 

.dune.

---------------

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag att KeyTronic är det skönaste tangetbordet, använder bara det. Har provat diverse andra, men inget har samma känsla när man skriver. Sån tur är så är priset på KeyTronic ganska överkomligt. :)

 

/Jocke

 

[inlägget ändrat 2003-02-26 11:39:21 av jockesoft]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vilken modell du har, men jag rekommenderar att du tar isär tangentbordet omedelbart, tvättar och torkar det. Jag spillde en halv öl i mitt gamla Keytronic KT2001(?) tangentbord en gång. Till en början fungerade det hyfsat - bara ett par, tre knappar som inte svarade. Sen misstänker jag att vätskan rann omkring där inne för flera knappar strejkade vartefter. Jag väntade till nästa dag innan jag öppnade tangentbordet. Då hade några av kopparbanorna inuti oxiderat så kraftigt att jag inte kunde få fram en bra kontaktyta igen. Tangenbordet var så gott som dött. Nu har jag köpt ett nytt Keytronic Lifetime Designer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tangentbordet del två.

 

Kom hem 22 efter jobb och annat igår. Började mecka med tangentbordet. Insåg dock rätt raskt att tangentbordet (Logitech) 1. hade tio skruvar på baksidan. Tio 2. Den tioende skruven var så kraftigt nedsänkt att min fickkniv inte kom åt den. Alla andra skruvmejslar (två) fick inte plats i hålet.

 

*suck*

 

Hittade ett segt compaq-tangentbord som går att använda tills vidare. Dagens mission är alltså att få tag på en skruvmejsel...

 

EDIT: Såklart är summan: En sådan strålande start på dagen...

 

 

.dune.

---------------

Tempus fugit

 

[inlägget ändrat 2003-02-27 07:52:23 av dune]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur det har gått för dig nu... Mitt tips är att du låter det torka typ en vecka, ofta överlever tangentborden en hel del bara de inte används innan de torkat.

 

Själs så spillde jag ett halvt glas mjölk i mitt tangentbord (Keytronics) en gång. Kopplade loss det och spolade under vattenkran, ville ju inte att det skulle lukta sur mjölk i framtiden... Efter att det fått torka i två veckor (tog till lite marginal) så fungerar det hur bra som helst.

 

/Stefan

___________________________________________________________

Am I getting smart with you? How would you know? - Dilbert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur det har gått för dig nu... Mitt tips är att du låter det torka typ en vecka, ofta överlever tangentborden en hel del bara de inte används innan de torkat.

 

Öppnade tangentbordet igår kväll för att konstatera att just det som Daniel påpekade just hade inträffat. Flera av kopparbanorna hade oxiderat.

 

Tilläggas kan att logitech hade snällt ett flertal skruvar gömda under pappersbitarna på baksidan... :(

 

 

.dune.

---------------

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...