Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flyttning av dator...


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

Hejsan!

 

Sitter och funderar lite till och från på det här med processorfläktar. Jag skaffade en Tt Silent Viking till min AMD 1800+. Den går ju tyst och fint, men sedan kommer problemet när och man ska flytta burken. Har läst rekommendationer på datorsidor att man ska montera av fläkt/fläns då för att inte knäcka sockeln. Särskilt sådana här stora fläktar som väger en del. ;)

 

Bilden är inte helt schysst, men visar min processorfläkt i bild:

 

http://w1.703.telia.com/~u70311922/Tt_Silent_Viking.jpg

 

Hur bär ni er åt som kånkar runt med ert monster :) på olika LAN med mera?

 

Sitter ni och meckar med processorfläkten innan ni får igång burken för att börja spela med mera?

 

För att inte tala om när man byter rum och tar burken med sig till nästa rum i lägenheten eller huset. Ja, flyttar överhuvudtaget.

 

Min lösning borde vara att bära burken liggande, men det är kanske riskabelt det med. Nu ska inte jag flytta, byta rum med mera. Jag sitter bara och funderar på det där ändå.

 

Kul att höra lite råd och lösningar! :)

 

---

/Stefan Eklinder

 

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

 

Jonas Ridderstråle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

själv har jag inte brytt mig speciellt mycket, mer än att jag alltid tar det försiktigt och undviker dunsar när jag flyttar datorer

 

min brorsa har en tt silent viking och den har jag flyttat en del, själv har jag en pal 8045 som är snäppet större (fasst den skruvas fasst vilket kanske hjälper).

 

Vid normal hantering tror jag inte att det är några problem, men är olyckan framme så kan den nog förvärras...

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...