Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Eforum i RSS format?


Bj0rN

Rekommendera Poster

En sak jag har funderat på ganska länge är varför varken IDGs huvudsida eller Eforum tillhandahåller nyheter/inlägg via RSS formatet.

 

Kommer detta hända nån gång i framtiden? En liten önskan från min sida till nästa version av Eforum är detta. Men det gör ju ingenting om ni smusslar in en RSS version av IDGs huvudsida heller! :)

 

--

Some say I am crazy.. but the Voices in my head disagree...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
En sak jag har funderat på ganska länge är varför varken IDGs huvudsida eller Eforum tillhandahåller nyheter/inlägg via RSS formatet.

Jag lade upp en sida på //eforum.idg.se/rss/ där du får ner de tio senaste inläggen. Var det något sådant du tänkte dig?

 

[inlägget ändrat 2003-02-26 16:26:33 av Erik Junesjö]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan ni kanske slänga upp en WAP sida också eller finns det redan ??

 

Nu när jag äntligen uppgraderat mig till en wap telefon efter att haft min gamla trotjänare i snart sju år så vill man ju ha lite roliga wap sidor också ;-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lade upp en sida på //eforum.idg.se/rss/ där du får ner de tio senaste inläggen. Var det något sådant du tänkte dig?

 

 

Strålande! *lägger till newsfeed*

 

 

 

.dune.

---------------

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strålande! *lägger till newsfeed*

Newsfeed? Många nya begrepp här. %-)

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är du lamer eller.. *bhaa*
Erik Erik! Han reeetaas! Säg till honom! ;)

 

Allvarligt talat, för en gångs skull blir jag intresserad utan att hitta nåt vettigt om det på nätet. Känns VERKLIGEN jobbigt eftersom man vill ha koll på allt! ;)

 

Jag misstänker att man MSXML-komponenten som kommer på tal i tråden här under, men precis som Henrik säger är sökmotorn kass just när jag letar. :thumbsdown: (faktiskt)

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=397378

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En newsfeed är alltså en koppling till en RSS-sida för att man med jämna mellanrum skall kunna kolla om RSS-sidan har uppdaterats. Har den det så hämtar klienten hem de nya nyheterna och pressenterar dem.

 

 

Mer info:

 

http://susning.nu/RSS

 

"There is no consensus on what RSS stands for, so it's not an acronym, it's a name. Later versions of this spec may say it's an acronym, and hopefully this won't break too many applications"

 

 

 

.dune.

---------------

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevlig fredagsläsning, jag har en packe näsdukar om du skulle få några bestående men av detta illdåd ;)

 

 

 

.dune.

---------------

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis Erik! Tack för det, nu saknas bara RSS feed för www.idg.se oxå! :)

 

(ARRGHH, varför kollar man inte alla inlägg man har skrivit själv lite oftare...)

 

--

Some say I am crazy.. but the Voices in my head disagree...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hrrmm, ett problem är att du måste starta xml deklarationen på första raden, eller skita i att skriva ut deklaration AFAIK...

 

Går detta att fixa till? Iofs skulle man ju kunna skriva om nån feedreader lite så att den kollar om det finns blankrader i början. Men det är ju bättre att följa reglerna i hur XML ska skrivas. :)

 

--

Some say I am crazy.. but the Voices in my head disagree...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Hrrmm, ett problem är att du måste starta xml deklarationen på första raden, eller skita i att skriva ut deklaration AFAIK...

Bättre nu?

\\Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...