Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows mediaplayer hänger sig hela tiden


Bricksmash

Rekommendera Poster

har testat med många olika versioner av spelaren, men så fort jag startar den så hänger sig datorn och startar om eller bara hänger sig och så jag får "reset"a den. Detta händer bara vid WMP och inte någon annan gång vid användning av datorn. Vad ska jag ta mig till

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste vara något i hårdvaran som strular. Förmodligen moderkortet som kan ha nån inkopatibel bios version eller vara trasigt. Det är ganska vanligt att moderkort kan ha små fel som ofta inte märks.

 

Prova patcha bios, tanka ner 4in1 om du har ett via chipset (eller motsvarande till andra chipset).

Prova även att uppdatera directX till en senare version. Om det inte funkar så kan du prova att lytta runt dina PCI-kort eller prova med ett annat grafikkort.

 

Jag har haft liknande problem. Datorn hängde sig i 3D-spel och vid stor CPU belastning. I mitt fall så var moderkortet förmodligen paj. Eftersom felet plötsligt uppkom och sedan uppstod på oliak operativsystem. Slutade med att jag köpte ett nytt moderkort. Sen dess rullar det på.

 

lycka till!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...