Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook Express 6


amsa01

Rekommendera Poster

Någon som har någon om helst aning om vad det kan bero på att OE6 tar så fantastiskt lång tid att starta för mig ? (20-30 sekunder)

 

Tyvärr kan jag inte härleda problemen till någon speciell åtgärd då jag inte tänkte på det förrän för ett tag sen. Det har fungerat alldeles utmärkt men nu är det supersegt att starta. Det är inga problem när det är startat.

 

Jag har prövat att intstallera om OE6, installerat om hela Win XP (Pro) igen över den gamla installationen, har uppdaterat till de senaste uppdateringarna från windows update (Känns som det är någon uppdatering som kan ha gjort det kanske) men inget har hjälpt.

 

Finns det någon som har någon bra idé hur jag kan lösa det utan att installera om hela maskinen ?

 

En fråga ytterliggare. Hur får jag bort papperskorgen från skrivbordet när jag kör klassiskt 2000-läge i XP Pro?

 

/Matte

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en förklaring på engelska:

 

This problem may be caused by removing MSN Messenger from your system or installing a number different registry hacks to do the same thing.

 

Putting Messenger back could allow Outlook to function properly again, or you can disable Messenger in the Outlook Tools Panel.

 

It could also be caused by using Word as your E-Mail editor.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gör precis som samma sätt när du kör med Themet i XP för att få bort papperskorgen i XP, det behöver du inget TweakUI för.

 

Någonstans under egenskaper för skrivbordet har du det.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...