Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

stänga av adresslisten i utforskaren?


goe

Rekommendera Poster

Jag kör win98 se som terminaler på ett litet företag.

Jag har lagt in shareware programet password door som spärrar ieexplore.exe för att kunna begränsa åtkomsten till internet.Meningen är är att det bara skall vara några få som har fått lösenordet skall kunna andvända internet. Problemet är att man kan skriva in adressen i utforskaren och därigenom komma ut på internet. Min fråga är nu kan man stänga av adresslisten i utforskaren (explore.exe)eller är det någon som har ett annat bra tips.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bättre att spärra ut demn på något annat sätt? Windows 98 har väl ingen större säkerhet.

 

De kan ju ta med sig netscape/opera och installera, eller köra phoenix direkt från en cd-skiva/hd (bara att klicka på phoenix.exe och se'n är du ute på nätet ingen installation krävs)

 

Spärra det någon annan stans än på användarnas terminaler. Windows 98 kan ju aldrig hindra någon från att installera något.

 

[Esc]

 

 

[inlägget ändrat 2003-02-24 16:45:14 av [Esc]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätt upp en maskin som agerar proxy i nätet, detta ger många fördelar, bla kan du styra på behörighetsnivå vem som ska kunna surfa och vart de ska kunna surfa..

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte ute efter någon högre säkerhet. Utan att kunna stänga av den där adresslisten hade nog blivit bra. Åtminstonde tills jag har uppdaterat till W2k eller XP längre fram i tiden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag vet det. Jag kör allt genom en NT server utom internet som ligger direkt på switchen. Det var tydligen för att inte belasta servern för mycket. Sen före switchen har jag en Symantec 200R firewall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, men med din idé om lösning så hindrar du ju ingen från att komma åt internet. Annat än att du spärrar ie, men inte explorer (har du förresten outlook så kan de ju surfa via den också)

 

Försök med proxylösningen som Gondor Lias tipsade om.

 

[Esc]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...