Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Zipdrive & Easy CD creator i Win2K


Quicksilver

Rekommendera Poster

Finns det någon som kan förklara för mig hur jag får igång min zipdrive i Windows 2000?

Om jag använder drivrutinerna till NT4 händer ingenting och om jag kör dom till Win95/98 klagar den på någon rad som saknas i någon dll-fil...

 

Vågar man installera Easy CD Creator? Installationsprogrammet påstår att det inte fungerar med Win 2K...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per Tenggren

Vad är det för version av East CD Creator du försöker installera ? Jag installerade 4.0 på min skarpa version av W2k Pro och då sa den inget om problem etc.

 

Vad det gäller din Zip så finns det en sak du ska kolla. GÅ in i DeriveManger och kolla så att du satt den på Plug and Play. Får du problem kan du maila på per@lammhult.com

 

-Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Gladh

Jag nehövde inte göra något för att min zipdrive skulle gå igång(intern scsi), w2000 hittar den som en removeble drive, utan problem.

 

Easy Cd Creater 4 skall fungera med w2000, har dock fått problem med det, så jag slängde in 3.5b(tror jag det är) då får man upp en varningsrutan och så kan man gå till en speciell sida, där finns instruktioner hur man skall få igång programmet, har inga som helst problem med det nu.

 

- Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonas Wikström

Hejan!

 

Hmm du skall inte behöva göra ett dyft! W2K känner automatiskt av din ZIP. Det gjorde iaf min!!

 

/// Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den jag fick med brännaren är version 3.5 (kanske 3.5a, minns inte riktigt)

Visste inte ens att version 4 fanns, några förbättringar?

Ska kolla inställningarna när jag kommer hem från jobbet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde skriva att jag har en gammal parallellports zip (en av dom första som gjordes), det är nog inte riktigt samma procedur som med SCSI varianten...

Fick du adressen till sidan efter att du hade installerat programmet? Det fanns nämligen inte någon adress i varningsrutan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fanns där ingen knapp som sa typ 'mer info' eller nått.

 

Nej jag kommer inte ihåg adressen men har förmig att jag sett den här på forumet förut...

 

- Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller Easy CD Creator, läs här:

http://webcheckup.adaptec.com/ecdc-win2k/

 

Vad gäller Zip, eftersom det är parallel ports versionen vi talar om kommer W2k troligen inte automatiskt att känna av den. Jag hade inga problem att installera NT versionen av Iomega's program: Iomegaware 2.1 under W2K. Då det krävs ett program som tidigare hette 'Guest' för att köra parallelports-zip i Windows, skulle jag gissa att det ingår i Iomega's program paket.

 

/P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla! CD Creator funkar fint nu :)

Installationen av Iomegas drivrutiner mm funkar bra, men inget händer sedan...

Guest hör väl till Win9X världen? Jag har iaf aldrig lyckas använda det i NT4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min far kör en parallell ports zip(scsi) till sin w2000 och den känner av den direkt när datorn startas....

 

- Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm...en som klarar både SCSI & parallellport?

Min är ren parallell, och jag tycker iofs att den borde kunna autodetectas aw windows ändå. Ska göra ett nytt försök med Win 98's drivrutiner ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt fel den är inte scsi tänkte inte, det är scsi till scannern...

 

den kör autodetect

 

ledsen :( *gråter*

 

- Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, det är lugnt...

Kör tribbelboot med 98an/NT4/Win2K så det är ingen panik med problemen ännu...när det väl kommer till affärerna lär väl drivrutinerna ploppa upp oxå :)

Provade precis med nyaste drivrutinerna till Win98...det går inte alls...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till zippen behöver du inga drivrutiner.

 

System Properties > Harware > Device Manager > LTP1 > Port settings > Enable legacy Plug and Play detection

 

Därefter kommer Windows automatiskt att hitta den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo då, den funkar fint om man använder tipset från FlashX :)

(se ovan)

Flash: Vet du något sätt att accelerera parallellporten oxå (liknande det man gjorde med Iomegas program). I NT4 kör den över 100 MB på 4 minuter, tog över en kvart i Win2K (så var det i NT4 oxå innan jag körde Iomegas "parallel port accelerator".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...