Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Våra fula nyllen till allmän beskådan


Gäst

Rekommendera Poster

  • Svars 118
  • Skapad
  • Senaste svar

Hittar inte bilden...

 

Läste förresten din cv och hitta bl.a.:

 

Engelska (Flytande, ingen brytning.)

... har du bott i Storbrittanien/USA (eller är du en sådan som trodde att alla svenskar talar engelska utan brytning?)

 

Kan leva utan Alcohol.

Alkohol heter det på svenska

 

Jag har jobbat som Nätverks tekniker, Mjukvaru utvecklare,

Support tekniker och Utbildare.

Nätverkstekniker, mjukvaruutvecklare heter det

 

nätverks applikationer

Nätverksapplikationer

 

Dator säkerhets kunskaper: (Min specialitet)

Datorsäkerhets kunskaper: (Min specialitet)

 

chat system, Fil integritets validerare

chatsystem, Filintegritetsvaliderare

 

applikation sårbarheter; Själv modifierande

applikationssårbarheter; Självmodifierande

 

dålig parser hantering, Fail safe

programmering, integritets validering och beta testning.

dålig parserhantering, Fail-safeprogrammering, integritetsvalidering och betatestning.

 

Mjukvaru utvecklings kunskaper:

Mjukvaruutvecklings kunskaper:

 

 

- Utvecklings erfarenheter omfattar TCP/IP (sockets), Scriptspråk, Databas system och mobila applikationer.

- Utvecklingserfarenheter omfattar TCP/IP (sockets), Scriptspråk, Databassystem och mobila applikationer.

 

Operating systems kunskaper:

Operativsystems kunskaper:

 

m.m.

Det kan vara bra att skriva rätt i en CV... Kom i håg att på svenska skriver man ihop sammansatta ord.

 

[Esc]

 

[inlägget ändrat 2003-02-24 14:17:29 av [Esc]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorsäkerhets kunskaper: (Min specialitet)

Datorsäkerhetskunskaper: (Min specialitet)

 

Mjukvaruutvecklings kunskaper:

Mjukvaruutvecklingskunskaper:

 

Operativsystems kunskaper:

Operativsystemskunskaper:

 

Kom i håg att på svenska skriver man ihop sammansatta ord.

Exakt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men exakt så som du säger menade jag...

Såklart ;P

 

Bl a "mjukvaruutvecklingskunskaper" är väl inte så god svenska iofs. "Kunskaper inom mjukvaruutveckling" kanske skulle vara lite mer lättöverskådligt.

 

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo.... men

Mjukvaru utvecklings kunskaper:

är ju illa nog.

 

Svenska kunskaperna behöver han ju inte skriva i CV'n, de ser vi ju tydligt i varje fall.

 

Normalt tycker jag att man bör ha med grundskola, gymnasium, univeristet/högskola i en CV.

 

 

[Esc]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska kunskaperna behöver han ju inte skriva i CV'n, de ser vi ju tydligt i varje fall.

Ja, är det inte förskräckligt? Huga.

 

 

Svenska kunskaperna

Var försiktig när du sitter i glashus. :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...oops! jag skall inte ha så brottom nästa gång jag skriver inlägg om hur man skriver rätt. Hade jag bara haft en nanosekund till för att korrekturläsa inlägget, så skulle jag givetvis ha gjort det.

 

[Esc] - Saknar F7 i inläggsfunktionen. Hr Junesjö, är det inte något du kan fixa?

 

[Esc]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är så ful så jag kommer förbli anonym...

 

Men Gondor då !!! Varför så deppig ???

 

Skönhet är i betraktarens öga, kan man varken göra det ena eller det andra åt .. dessutom var d nu ingen skönhetstävling .. mer socialt experiment .. eller kultbyggande kanske .. eller bara knäppt ;D

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

*Suck*..

 

Det här är 3'e gången nån på Eforum klagar på mitt CV, jag har inte uppdaterat den på nästan över ett år, så Ja - den är inaktuell och ingen brukar läsa om man skriver rätt eller ej. Ska skriva en ny om några dagar när jag kommer ur "Morrowind" träsket.

 

>... har du bott i Storbrittanien/USA (eller är du en sådan som trodde att alla svenskar talar engelska utan brytning?)

 

Nej, men alla tycker att my english is WAY better than my Swedish, since most of the time i'm out on the net discussing various topics.

 

Jag var urusel på Svenska i skolan, men Engelska flöt på naturligt, ibland var jag den ende som kunde svara på frågor.

 

Dessutom så vill jag markera att jag inte har det där "svensson"-uttalet som många svenskar har och någon kan genast dra slutsatsen att: "I hear by your pronounciation that you must be from Sweden."

"Jess - aj am from Sweeeeden."

 

Mvh

G

[inlägget ändrat 2003-02-24 15:57:55 av Glenn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönhet är i betraktarens öga, kan man varken göra det ena eller det andra åt .. dessutom var d nu ingen skönhetstävling .. mer socialt experiment .. eller kultbyggande kanske .. eller bara knäppt ;D

 

Jag är inte intresserad av att vara kanin i något socialt experiment... Ärligt talat så är jag så in i helvete asocial så ingen vill prata med mig ändå IRL faktiskt.. Inte för att jag bryr mig men ändå..

:-)

G

 

 

redigerat med en smiley för att ta udden av mitt bitska inlägg litegrann...:-)

 

[inlägget ändrat 2003-02-24 15:56:04 av gondor lias]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vi är ena riktiga viktigpettrar!

 

Ta inte illa upp, för att vi rackar ner på dig. Men man måste ju kolla/uppskatta trovärdigheten på alla sajter man surfar in på.

 

[Esc] - *vill du röka fredspipa?*

 

[inlägget ändrat 2003-02-24 15:57:13 av [Esc]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju varit lite snäll iallafall och gett poäng till de som bidragit med ett gott skratt idag i form av någon bild.. Kommer fortsätta poängutdelningen här så fort som jag får rösta mera (läs imorgon)

 

G

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju varit lite snäll iallafall och gett poäng till de som bidragit med ett gott skratt idag i form av någon bild.. Kommer fortsätta poängutdelningen här så fort som jag får rösta mera (läs imorgon)

 

Så om jag har fått tre poäng, innebär det att du har legat dubbelvikt och skrattat åt min söta bild då? :P

 

 

 

.dune.

---------------

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ungefär så kan man väl tolka det... Men du ska inte vara ledsen, jag menar inget illa och hade jag fått strö fler poäng på 1 dag så hade du inte hamnat i topp i den ligan.. Ska rösta mer imorgon.. ha det :-)

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den hemska sanningen

Glenn, har inte jag sett dig nånstans på MDH nyligen? Eller så var det bara någon som liknade dig..

 

 

 

_________

TicoRoman - The One And Only

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Gondor, vad jag har observerat i livet är att om du sätter 2 asociala människor brevid varandra så blir de mycket mera sociala än de människor som anses vara "sociala".

 

Själv har jag lättare att prata med asociala människor då de brukar vara öppnare, så det där med social (in)kompetens är relativt.

 

Mvh

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

my english is WAY better than my Swedish, since most of the time i'm out on the net discussing various topics.

Det säger i och för sig inget om uttalet... Men även dom svenskar som inte har "svenssonuttalet" har ofta lite brytning (även om de inte tror det).

 

Själv har jag en svensk-"posh english"-skotsk-"tv-amerikaniserad" brytning på min engelska. Lite beroende på var jag befinner mig i världen.

 

[Esc]

 

[inlägget ändrat 2003-02-24 16:27:12 av [Esc]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

my english

i'm out

på Svenska i skolan, men Engelska

 

Du verkar dock ha vissa problem med stora och små bokstäver, både på svenska och engelska (Swedish and English). :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn, det kan mycket väl ligga nåt i det du säger, jag har tyvärr inte haft möjligheten att sitta ner med nån så tråkig och asocial person som mig själv nångång.

 

Det är ju bara "party och rolighets" faktorn som gäller när det kommer ner till uteliv och socialt umgänge, och när jag blandas med såna människor suckar jag och somnar efter 5 minuter...

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...