Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

USB-kabel


Dahlgren

Rekommendera Poster

Hej alla digitalkameramänniskor!

 

Jag var inne på Clas Ohlsons hemsida och såg på USB-kablar. Det är nämligen så att jag vill ha en USB-kabel till min kamera som är en Fujutsi Finepix 4800 Zoom men vet inte riktigt vad jag ska ha. Den gamla kabeln var lite fyrkantig i spetsen, inte rektangulär men det finns ju ändå ett ganska stort urval.

 

Jag klickade på "Datortillbehör"/Datakablar"/USB-kablar" och så kom jag till den sidan där det fanns en hel del att välja på.

 

Är det någon som vet vad det ska vara för kabel? Jag har tittat i instruktionsboken men inte hittat någon information om detta där.

 

Mvh

/Gran <--- det skrev inte jag.

 

[inlägget ändrat 2003-02-23 22:00:32 av Gran]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs i instruktionsboken och/eller kontakta dom där du köpte den

 

/Andreas

"Like death and taxes, you can count on AC/DC"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var inne på Clas Ohlsons hemsida och såg på USB-kablar. Det är nämligen så att jag vill ha en USB-kabel till min kamera som är en Fujutsi Finepix 4800 Zoom men vet inte riktigt vad jag ska ha. Den gamla kabeln var lite fyrkantig i spetsen, inte rektangulär men det finns ju ändå ett ganska stort urval.

 

Kan bara instämma med Erna här, det borde stå i instruktionsboken vad det är för kabel du vill ha. Kikade lite på deras hemsida utan att hitta någon specifikation över vilken kabel det gäller.

 

... hoppas bara att det är en Fuji FinePix och inte Fujitsu du har.

 

 

.dune.

---------------

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja just det, jag sa fel i början, en Fujifilm är det.

 

.. hoppas bara att det är en Fuji FinePix och inte Fujitsu du har.

 

Är inte Fujitsu bra?

 

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte Fujitsu bra?

 

 

Mig veteligen har jag aldrig sett en digitalkamera de gjort i alla fall :)

 

www.fujitsu-siemens.se heter de numera :)

 

.dune.

---------------

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt få tillverkare av digitalkameror har försett sina kameror med en standardkontakt för USB på kameran. Om detta är av utrymmesskäl eller för att få tjäna pengar på att sälja specialkablar vet jag inte. När jag tittade på bilder på din kamera - http://www.steves-digicams.com/2001_reviews/fuji4800_pg2.html - såg det inte ut att vara någon standardkontakt vilket innebär att den du hittade på inwarehose borde vara OK medan de som finns på Claes Ohlson inte passar.

Det finns två typer av USB-kontakter som är standard - Typ A som är den platta kontakten som finns på dom flesta PC och Typ B som är en 4kantig kontakt med två avfasade hörn (används mest på USB-hubbar och liknande). Om du går in på http://shop.dafix.se finns det bra bilder på kablar med kontakter (välj Kablage i övre menyraden och sedan USB-Kablar).

Det troliga är att det enda som passar till din kamera är en specialanpassad kabel.

---/samoht

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...