Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ingen film med tv-out


Zoltan

Rekommendera Poster

hej, jag har geforce 4 MX 420.

 

när jag ska kolla på film, med tv-out, får jag ingen bild frå filmen, allt annat syns, men inte filmen?

 

problemet uppstod efter att jg laddat ner driver uppdates för scaleo datorer på fujitsu siemens hemsida.

 

jag har återställt till min gamla drivrutin på grafikkortet, men hur gör man med resten, kan man inte återställa allt på n gång, eller måste jag göra det 1 för 1

 

 

 

 

Tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det där är någon värdelös säkherhetsfunktion, vad det ska förhindra har jag inte riktigt listat ut - men det förhindrar dig från att se filmer på din sekundära skärm.

 

Om du ställer om så att tv-ut blir din primära skärm och monitorn blir den sekundära så kommer du att kunna se filmer med tv-ut. Lite omständig lösning, får hoppas på att någon kompletterar med en smidig lösning.

 

kör du windows XP kan det ha skapats en system restore punkt då du installerade drivrutinerna, isåfall ska det bara vara att återställa datorn till den punkten.

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men min e helt sku nu....jag provade att byta bildskärm till bara TV:n och då fnkade, men när jag satte på klone efter att jag valt tv:n som primär, så blev det ingen film på datorn.

 

vad kan det vara

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JIPPI!

 

jag har löst det nu!!

 

om ni har Geforce ska ni göra följande:

 

1. gå in på egenskaper för bildskärm/inställningar/avancerat

2. gå sedan in på fliken som har namnet på ditt kort...i mitt fall Geforce4 MX 420

3. sedan övriga egenskaper/överlagringskontroller/

videospeglingskontroller.

4. välj sedan sekundär bildskärm under helskärms....någonting.

 

vipps så är det färdigt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har typ samma problem, funkar dock om jag sätter på filmen EFTER jag satt igång tv-outen! Har inte GF iofs

 

Så bör man väl alltid göra? Byte av aktiv utgång med aktiv overlay igång lär väl knappast vara något 'rekommenderat' av någon tillverkare av hård- eller mjukvara?

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick samma problem men det berodde på att Xp's drivrutiner för geforce var mindre bra, vara bara at ladda ner riktiga från nvidia's hemsida

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...