Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Vilket alternativ?

mohe

Recommended Posts

Min dator är en: celeron 735 mhz

192 mb ram

60 gb hård

8 mb grafik

Fråga

1: Hur mycket får jag för den om jag vill sälja den?

2: ska jag uppgradera den...eller köpa en ny?

[inlägget ändrat 2003-02-23 18:40:29 av mohe]

Om du vill ha en värdesuppskattning är det bra om du vet mer om din dator, inte bara hur mycket minne den har. Vad är det för märke på hårddisken, grafikkortet etc? Finns det något moderkort (får man anta) och vad är det i så fall? Ljudkort, nätverkskort, bildskärm, högtalare, tangentbord, mus, CD-ROM, diskettstation, datorchassi??

Om du gillar att plocka med datorn ska du givetvis uppgradera den. Många av delarna kan du säkert återanvända. Din hårddisk hänger troligtvis med ett tag till, likaså de andra delarna jag rabblade upp tidigare. Jag vet inte om din dator är en så kallad märkesdator (t.ex. Compaq). Jag skulle absolut uppgraderat i annat fall. Men vissa föredrar att sälja sin gamla dator som den är (kan vara lättare än att sälja den i delar) och köpa en ny.

Jag skulle behålla hårddisken och byta resten, kanske genom att köpa en begagnad men snabbare dator.

Annars blir det kanske till att uppgradera moderkort, minne, grafikkort mm. Pust.

Enklare att köpa annan dator och sälja din gamla för någon eller eller ett par tusenlappar.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...