Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

EPS som inte vill bli transparent!


Petter6

Rekommendera Poster

Jobbar med en trycksak i PageMaker 6.5 och jag ska montera en logo, en eps-fil gjord i Illustrator 9 över ett annat objekt, så den behöver därför ha transparent bakgrund.

 

När jag sparar logon som EPS i 9.0 format, blir området under (mellan text osv i en fyrkant lika stor som logonsyttermått) vitt när jag monterar det i Pagemaker, trots att jag inte har något annat objekt bakom i EPS-filen. Jag väljer också transparent preview.

 

Hur gör man för att komma runt det här? Det är oerhört störigt! Snälla hjälp mig!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör man för att komma runt det här? Det är oerhört störigt! Snälla hjälp mig!

 

Du kan inte montera logotypen direkt över objektet, i objektet?

 

 

.dune.

---------------

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså. Jag vet inte om jag uttryckt mig fel. Men alltså, jag ska väl kunna montera en EPS i PageMaker och att den har transparent bakgrund? Det funkar med andra EPSer i samma dokument, men den här vill bara inte ge sig...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså. Jag vet inte om jag uttryckt mig fel. Men alltså, jag ska väl kunna montera en EPS i PageMaker och att den har transparent bakgrund? Det funkar med andra EPSer i samma dokument, men den här vill bara inte ge sig...

 

Självfallet skall du kunna det. Det låter som att det är någon som varit framme och lekt med logon i photoshop. Även om bilden är transparent i photoshop så meckar photoshop till bilden om man sparar den. Kanske det som är felet?

 

 

.dune.

---------------

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Det är jag som skapat logotypen och har gjort det från början i Illustrator, utan inblandning av något annat. Det är för mig helt ologiskt, så jag förstår inte riktigt hur det kan bli så. Har även testat spara om den flera gånger till olika filnamn och versioner av EPS i ren despreation...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...