Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dubbla svarta rutor på skärmen


Haringen

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag provade med att minska bild storleken för min CRT skärm med knapparna på monitorn. Då såg jag att det liksom fanns två svarta fält runtom bilden, en inre "ljusare" svart och en yttre "total" svart. Den inre svarta ramen finns bara på vänster, höger och äverkanten av bilden (alltså inte längst ner), medan den yttre svarta ramen finns överallt. Dessutom verkaar den inre svarta ramen peka bäja utår längst upp i höger kant.

 

Kan ni kolla det här på era skärmar och säga mig om ni ser samma sak eller om det är normalt. Att den yttre svarta ska finnas är ju självklart, men hur är det med den inre?

 

PS. För övrigt är bilden defekt högst upp på höger sida DS.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar helt normalt. Om du sträcker ut bilden lite så bör det bli mindre av det ljusa svarta.

 

 

~ Stefan ~

 

"Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att bilden är defekt längst upp på höger sida kan bero på att du har magnetiska störningar i närheten, tex "spänningsmatningen, nätaggregat" till högtalarna. Prova flytta det längre bort från skärmen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inga högtalare för tilfället. HAr provat att flytta skärmen men defekten är kvar.

 

För övrigt så tyckte jag att det ljusare svarta ramen var konstigt då den bara fans på tre sidor av bilden och inte på alla fyra...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt så tyckte jag att det ljusare svarta ramen var konstigt då den bara fans på tre sidor av bilden och inte på alla fyra...

Bilden fyller väl ut åt det hållet så "ljussvarta" ramen inte syns...

Testa att flytta bilden så kanske den kommer fram.

 

 

~ Stefan ~

 

"Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon."

[inlägget ändrat 2003-02-23 19:28:55 av Stefan K]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gör inte det. Jag har minska bilden från skärmen till den minsta och även då kan man bara se tre "ljussvarta"...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...