Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Listbox ändra post....


MoppsanR

Rekommendera Poster

Hej !

 

Jag har i ett tidigare formulär registrerat uppgifter via ett formulär. Exempelvis är posten region dynmaiskt såtillvida att jag själv väljer önskat ur en listbox där listboxen hämtar information från en annan tabell.

 

I efterhand kan det vara intressant att ändra region om någon exempelvis flyttar. Det jag då vill är att

listboxen visar det aktuella värden när jag går in på

medlemmen och sedan ger möjlighet att ändra region för att sedan spara. Allt fungerar när jag använder textbox, enligt följande kod <%=FP_FieldHTML(fp_rs,"Region")%>

 

Någon som har bra förslag på hur man kan göra ??

 

Väldigt tacksam för svar....

/MoppsanR

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Busenkelt!

 

När medlemmen ska ändra sina uppgifter antar jag att du först hämtar nuvarande uppg och fyller i formuläret med dessa, eller?

 

När du kommer till din lista över regioner har du antagligen en loop som stegar igenom varje alternativ. Det du måste göra är att för varje alternativ kolla om det stämmer med medlemmens region. Isf skrivs "selected" ut i option-taggen:

 

<option value="<% =region_id %>" <% If region_id = medlemmens_region_id Then Response.Write("selected") End If%>><% =region_namn %></option>

 

Jag antar att du förstår vad du ska ändra i ovanstående, annars får du återkomma med mer av din kod (typ hela loopen) så kan jag formulera om just din bit.

 

.sun

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...