Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skapa VB Komponenter


Mr Jones

Rekommendera Poster

Visual Basic , visst det vore jättebra, men problemet är att köpa det då jag ska ha det privat.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Ahlkvist

Du kan bara skapa VB-komponenter med VB. Använd någon Student-license eller nåt sånt om du bara ska använda det privat.

 

 

--

Snäll ibland. Rättvis nästan jämt. Elak för det mesta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det finns ingen kompilator som man kan använda sig utav om man skriver all kod för hand, utan man måste ha VB?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Ahlkvist

Ja, men om man vill göra VB-komponenter ska man väl ändå inte ha VB.NET?

 

 

--

Snäll ibland. Rättvis nästan jämt. Elak för det mesta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Ahlkvist

Inte såvitt jag vet. MS har ensamrätt på VB.

 

 

--

Snäll ibland. Rättvis nästan jämt. Elak för det mesta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för VB komponenter du ska göra ??

 

Ska du skapa komponenter till ASP så finns det massor av metoder, du kan till och med använda Java om du vill.

 

Man kan också skapa scriptlets i vanlig JScript och registrera på en maskin som komponent.

 

Nu finns ju också gratis VB.NET, C# kompilator i .NET Framework som man kan göra webservices och annat med.

 

Tala om mer exakt vad du vill göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Du behöver minst VB6.0 Professional; Standard eller Learning edition kan INTE skapa ActiveX komponenter.

 

Det finns en kompiler för kommandotolkien men den kan INTE kompilera ActiveX heller.

 

Om du inte kan få tag i VB6 av någon privatperson, så kan jag meddela dig att det blir VÄLDIGT svårt att få tag i VB6 då den inte säljs mera. (både dustin & Inwarehouse slutade för några månader sedan)

 

VB.Net kan enl. MS support inte skapa Active X alls, men den supportar gamla objekt.

 

Mvh

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...