Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

mont.av hårddisk


siggeklasse

Rekommendera Poster

Tänker montera en till hårddisk.

Har Xp.

Hur kan jag döpa den.Döps den automatiskt av Xp?

Nuvaranda namn:

hårddisk C

diskst. A

cd D

 

Tacksam för hjälp

/siggeklasse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist

Om det är en helt ny Hdd så döps den inte automatiskt av XP. Det du får göra är att montera den (kolla så att master&slave blir rätt). Sedan gå in i kontrollpanelen/Administrative tools(har inte svenkst os just nu)/Computer management.

Där kan du skapa partitioner och även ge partitionerna de enhetsbeteckningar du vill i.e. F:

 

// Magnus

 

--Hard work pays off in the future. Laziness pays off now.--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är en helt ny Hdd så döps den inte automatiskt av XP.

 

Hd:n blir väl ändå D eller E? Något namn får den väl av XP? Cyklar jag nu eller?

 

Har den inget namn förutom bokstaven, så högerklicka på den i Den här datorn och byt namn.

 

Bosse

 

"Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?"

 

"Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hd:n blir väl ändå D eller E? Något namn får den väl av XP? Cyklar jag nu eller?
Det är ju inte själva disken som får något namn utan partitionen som du skapar på den. Och dem kan du döpa efter behag men är D upptaget blir det automagiskt E på första näst skapade partition.

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist
Hd:n blir väl ändå D eller E? Något namn får den väl av XP? Cyklar jag nu eller?

 

Det är så att en ny hdd ligger mer som en stor grå kloss i computer management/Disk management före du pationerar den. Den existerar i princip inte i systemet förrens den är partionerad och fått ett namn...

 

// Magnus

 

--Hard work pays off in the future. Laziness pays off now.--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...