Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Direct X 9.0 och avi-filmer


Haren

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag märker alltmer att jag har problem att visa många DivX-kodade filmklipp på min dator.

 

När jag spelar upp dessa får jag meddelandet "Classfactory cannot supply requested class" av Media Player.

 

RealOnePlayer, DivX 2.0, gdivx, powerDVD samt ATI's filmvisare klarar inte heller biffen.

 

Det är inget problem som har med codecs att göra, för jag har alla senaste, och många andra filmklipp funkar.

 

När jag sökte på nätet visade det sig att vissa som har samma problem har spårat upp att det är Direct X 9.0 som är boven. Jag undrar nu om fler har samma problem, och om det går att gå tillbaka till Direct X 8.0 på något vis? Det verkar inte vara det lättaste.

 

Tack!

 

-------------------------------

/HAREN

"And never start a sentence with a conjunction"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett avinstalleringspr för directx att hämta hem från nätet som heter directx Buster, länken har jag inte,kanske nån annan?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är det säkert att använda? Det verkar lite... ekivokt?

 

-------------------------------

/HAREN

"And never start a sentence with a conjunction"

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem. Har sett i andra diskussionsforum att directx Buster inte rekomenderas - det har resulterat i att de får installer om datorn. Sedan jag installerade DirectX9 så flera filmer slutat fungera. Tror dock det de har gemensamt är att jag kört DivFix på dem.

 

Någon som hittat någon lösning på detta? Jag har testat installera om codecs, drivrutiner för grafikkort och directx9.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade en annan spelare, Crystal Player, som fungerar bra med dessa filer, så det löser problemet för tillfället. Vore dock intressant att veta varför Windows Mediaspelare vägrar spela filerna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...