Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hemmanätverk


Neptunus

Rekommendera Poster

Hej!

 

Sonen vill ha ett nätverk hemma och jag kan inte speciellt mycket. Jag har tre datorer som ska kopplas ihop, vad behöver jag ? Märke på produkterna ?

 

Ett stort tack!

 

Okunnig

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Älverdahl

Minimum är:

 

3st TP-nätverkskort antingen förslagsvis 100mbps

 

1st Hubb/Switch

 

Samt lämplig längd TP-kabel att koppla mellan datorerna till hubben/switchen, dvs tre kablar.

 

J.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sonen vill ha ett nätverk hemma och jag kan inte speciellt mycket. Jag har tre datorer som ska kopplas ihop, vad behöver jag ? Märke på produkterna ?

 

Nätverkskort, ett till varje dator. Märke kvittar egentligen, det finns inget som är "bättre" vad jag vet.

 

En hubb eller switch. Eller kanske till och med en router om ni vill dela en internetanslutning. Lite beroende på om ni har bredband eller modem.

 

Finns inte heller här något speciellt märke man måste ha men mer kända märken är tex: D-Link och 3com

 

TP-kablar att koppla ihop allt med.

 

Tittar man på nätbutiker så finns det ofta färdiga paket för mindre hemmanätverk. :)

 

 

.dune.

---------------

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips om du vill bli lite mer insatt i de här ämnerna är att gå till bokhanden alt. biblioteket och låna köpa en bok om nätverk. Böckerna brukar inte var så långa om bara vill kunna det grundläggande inom nätverk och det bästa man kan fixa det själv om det krånglar. Lycka till med nätverket

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat tips är att göra lite sökningar här på Eforum. Jag tror att det finns svar på det mesta som rör hemmanätverk och problem kring dessa.

 

Lycka till//

 

Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...