Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vill ha hjälp av en duktig javascript knåpare


CyberPet

Rekommendera Poster

Hej vänner,

 

Jag skulle vilja hitta ett javascript som talar om datum, tid, vilken webläsare besökaren har och framförallt vill jag få tag i ett script som kan rapportera vilken ip-adress besökaren har. Och jag vill att det ska skrivas ut på sidan (där jag anger) å inte nån fånig alert-ruta.

 

Jag såg detta på en sida, men det gick inte att kolla koden. Det var så klurigt för det angav ip-adressen i textform, alltså inte 195.117.171.34 eller nåt sånt, utan x34.communique.se. Väldigt finurligt!

 

Eftersom jag bara använder Netscape kunde jag inte kolla om det bara funkade i InternetExplorer, men jag har fått för mig att IE inte alltid klara såna klurigheter.

 

Är det någon av er som är jätteduktiga på att knacka javascript som kunde pula ihop ett sån script till mig eller vet var man kan ladda ner ett?

 

Jag kan absolut noll och intet om javascript knåpande och jag har sökt mig blå på webben för att se om det fanns nåt där. Men jag har gått bet efter två dagars intensivt sökande.

 

Snälla emaila mig privat om ni tycker detta är för banalt för detta forum.

 

Tack på förhand!

Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr inte, det var ett tag sedan och jag makerade inte sidan eftersom innehållet i övrigt var totalt ointressant. Jag tycket det bara var ballt med informationen på sidan (lite CIA/FBI/SÄPO över det hela *fniss*).

 

Jag har sökt på alla möjliga scriptarkiv (även det som nämns här ovan) utan att hitta det jag är ute efter. Det enda jag hittade var nån fånig "alert"-ruta som sa typ: "jag vet att du kommer från 195.117.171.23"... mycket irriterande och inte alls så estetiskt som jag vill ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shinden Sôsa

Annars har jag sett en sida som använder CGI-Script för att åstadkomma liknande på:

 

www.algonet.se/~wieslaw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite tung sida att ladda in, men jag ser att du har IP adressen i ett lättfattat script. Finns det någon möjlighet att få den att presentera dns adressen istället för ip-numret?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Kristofer!

 

Jag ska genast testa hur det funkar. Många kramar som tack för att du serverar mig ett färdigt script! :))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...