Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ute efter bra hörlurar - vilka rekommenderas?


Elite

Rekommendera Poster

Har köpt underbara iRiver ifp-180, men skulle vilja uppgradera mig med ett par bättre lurar. Funderar på ett par diskreta snäckor, och undrar vilka NI vill rekommendera. Har själv ingen som helst aning. Nån som har koll?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på ett par diskreta snäckor, och undrar vilka NI vill rekommendera.

 

Om du vill ha ett par bra lurar som inte är snäckor så titta på Koss Porta Pro. Bättre lurar under 1000 kr hittar du inte ;)

 

 

.dune.

---------------

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dune, ett par porta pro verkar vettigare :) ..runt 600kr, extremt lätta, ihopvikbara och förstås seriöst underbart ljud (lite basstarka iofs). Snäckor? :]

 

.wey

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på ett par diskreta snäckor, och undrar vilka NI vill rekommendera. Har själv ingen som helst aning. Nån som har koll?

 

Sony MDR-E228L, eller vad dom heter, anatomisk snäcka som "sitter fast" i örat och har enormt bra basrespons. Mjukt detaljerat ljud, lättdrivna och tål hög ljudnivå utan att klippa .. som bonus är cirkapriset bara 299kr .. ljudmässigt är dom nästan för bra .. enda nackdelen är att sladden är ngt kort. Köp !!! Sen kan du juh ha ett par Koss också, när du vill styla(för det är väl Koss största styrka :oPPP)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En intressant sak med Porta Pro är just basen IMHO. Vart tusan hämtar lurarna all bas ifrån? :)

 

Jag som gillar att ha mycket bas då jag lyssnar på musik tycker självklart att det bara är bra. Sen att Koss i övrigt gör riktiga kvalitetslurar med underbart bra ljud i är ju inte fel.

 

Jag håller helt klart med de tidigare talarna i ämnet, Porta Pro är grymt bra, köp!

 

--

Some say I am crazy.. but the Voices in my head disagree...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och förstås seriöst underbart ljud (lite basstarka iofs).

 

Jepp, jag sänker basen ett snäpp när jag använder koss-lurarna. ;)

 

 

.dune.

---------------

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...