Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook Express


Ragamuffin

Rekommendera Poster

Hej!

Eftersom det inte är någon ide att spärra en spammares adress pga att den adressen bara används EN gång, så har jag en fråga:

Om man väljer att spära hela domäner, t.ex hotmail.com, i Outlook Express så hamnar ju alla brev från den domänen i papperskorgen. MEN, om man har nån polare som har en hotmailadress och man vill ha hans mail i inkorgen, kan man då "undanta" vissa adresser inom en domän från att kastas?

Tacksam för all hjälp

Ragamuffin

Per Aspera Ad Astra

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Du menar spärra avsändare?

 

Spärrar du bara spammarnas adresser och inte din polares adress, så borde din polares hotmail inte hamna i papperskorgen.

 

 

---

/Stefan Eklinder

 

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

 

Jonas Ridderstråle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen gillar jag MailWasher. Den, i samband med de DNS-blacklists den använder, hittar de flesta spam-meddelanden. Sedan så har jag den inställd på att dölja "Friends" och lägger till alla "vänliga" adresser som friends. Efter ett tag så är det nästan bara spam och virus kvar som visas när man kollar nya meddelanden ;)

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Peoblemet är ju att man kanske har 5 polare som har t.ex en hotmailadress, men att det finns miljoner möjliga hotmailadresser att skicka skräp från. Det skulle alltså vara lättare att spärra HELA hotmaildomänen och lägga sina polare på en undantagslista i stället för att spärra hotmailadresser varje gång man kollar mailen, nya hela tiden dessutom.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...