Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Importera SWF-filer


Lindacharlotta

Rekommendera Poster

Lindacharlotta

Jag har importerat en SWF-fil, som hamnade mitt på min flash-sida. Jag gjorde en onload i en frame. Mitt problem är att jag vill kunna bestämma exakt var den ska hamna...

Någon som vet hur man gör..?

 

/Linda

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på hur du importerade filmen. Om du använder loadMovie så måste du vänta tills åtminstone första frame:n har laddats in. Sedan är det bara att anropa den plats du ladda in den i. Om du laddade in den i en level så använd _levelX._x och _levelX._y där X är nummret på level:n.

 

onLoad om du placerar en dynamisk event-hanterare på ett filmklipp så kommer denna att raderas om du laddar någonting in i det. Dessutom så "avfyras" load-eventet direkt när filmklippet instansieras och det är försent att lägga till det redan på nästa kodrad. onClipEvent(data) funkar däremot utmärkt om det ligger på det filmklipp som laddar en SWF:n. men måste läggas till när filmen skapas.

 

Om du importerade den när filmen skapas så har jag för mig att det bara är att placera den där du vill ha den.

Du kan också prova att placera SWF:n i ett filmklipp så skall du garanterat kunna flytta runt den med AS.

 

/Mirandir

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...