Just nu i M3-nätverket
Jump to content

alphakanal-psd(pshp 7) i illustrator 10 OSX

me

Recommended Posts

Hej

Jag håller på att med en trycksak. Jag har monterat en psd-fil i ett illustrator-dokument. Sedan skall detta sparas som EPS, monteras i Quark för att sedan köras ut på filmer. På skärmen ser allt prima ut. Problemet är bara at när man skall skriva ut detta, får jag en rektangulär "dimmigt skikt" runt bilden. Varför går det inte att få bilden helt transparent från alphakanal också på utskriften.

Mvh

Många gråa hår

[inlägget ändrat 2003-02-18 19:52:25 av ddesign]

[inlägget ändrat 2003-02-18 19:53:31 av ddesign]

• 2 months later...

Glöm Quark.

Gör din PSD-fil o montera direkt i InDesign.

Tänk Adobe!

........vill du arbeta på ett modernt sätt så kan du inte jobba med Quark, som egentligen inte har utvecklats sen -98 eller nåt. Jag kan faktiskt inte förstå att Quark fortfarande finns kvar. När kom lagerhantering? Version 5, som "nyss" är släppt. Hur många ångra-steg har du? Enda anledningen till att det fortfarande finns kvar är att det är det som de flesta lärt sig från början. Många har problem med att lära sig ett nytt program. Gå över till InDesign.....jag lovar att du blir nöjd när du lärt dig jobba på rätt sätt.

Tack för inlägg. Det var mitt tryckeri som skulle montera det i Quark…hur som helst så fungerade inte detta heller när jag testade det samma i InDesign(som jag själv använder). Kontaktade Adobe(antagligen i andra halvan av februari) om det här problemet, och jag har till min förvåning fortfarande inte fått något svar. Ajja bajja Adobe support

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...