Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Svar från Telia.


Gäst

Rekommendera Poster

Mitt brev till Telia:

 

Hej!

Mitt tele. är xxxx-xxxxx

 

Min enkla fråga lyder: Kommer det och i så fall när kommer "min" telestation att utrustas med ADSL och kommer jag då att kunna ansluta mig med tanke på avståndet till densamma?

 

Som det är nu är jag utesluten från alla ADSL-leverantörer eftersom ni inte utrustat telestationen med ADSL.

 

Det finns dyra satellitalternativ men det ser jag som bortkastade pengar om jag inom en snar framtid kan anskuta mig till ADSL.

 

Min fråga igen: När?

 

Svar från Telia:

 

"Hej Bo,

tack för ditt brev.

Enligt kontroll av tillgängligheten för ADSL till det telefonnummer du bifogade i ditt brev xxx-xxxxx, får jag meddela att det inte finns att leverera. Detta på grund av att er telestation inte är utbyggd för denna tjänst. Jag har även kontrollerat i våra planeringar om eventuell leverans i framtiden, men finner inte heller någon information om någon planerad utbyggnad för tjänsten. I våra planeringar ser vi tre månader fram i tiden, och det är den framförhållning vi har angående ADSL tjänsten. Du är välkommen att återkomma till oss på nytt för att kontrollera tillgängligheten av ADSL om några månader.

 

Om du har övriga frågor eller önskemål är du välkommen att återkomma.

 

Med vänlig hälsning

 

Telia Sverige AB"

 

Ser tre månader framåt i tiden? Tillåt mig att tvivla! Detta är bara ett sätt att göra mig mindre ledsen... *snyft*

 

 

Bosse

 

"Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?"

 

"Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!"

 

 

[inlägget ändrat 2003-02-18 14:39:53 av Bosse-i-skogen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 63
  • Skapad
  • Senaste svar

Så är det men det är bara att ligga på och tjata.

Det finns nämligen ingen kölista hos telia så om du har tur att när du ringer och tjatar så har någon just sagt upp/flyttat sitt adsl så då kan du få det.

 

/Humpeh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. finns ju det här andra företaget vad de nu heter. Nån annan har säkert koll.. De speciallicerar sig på mindre ställen som telia sk*ter i. Det enda de kräver är att det är ett visst antal personer som kopplar upp sig. De installerar egna grejjer på telestationen. Kommer bara inte på vad de heter...

 

3l33t

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja så heter dom. Försöker få mina föräldrar att fixa adsl via dom. De måste bara ta reda på hur långt det är till telestationen... Nu kör de på modem som kopplar ner hela tiden. Jobbigt när man är på besök.

 

3l33t

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok sorry läste inte riktigt så noga.

Men som jag förstått hjälper det inte att gå till andra leverantörer om inte stationen är utbyggd.

Det pga att Telias dotterbolag Skanova äger nätet och stationerna som trafiken går genom, mao de köper platser i stationen av Skanova.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kanske får reda på idag vem som lyckats köpa upp oss. Sen får vi se om man blir anställd av dom, men med största sannolikhet blir vi det.

 

Hoppas det inte är Sentor du anlitat. Verkar var det mest oseriösa företag jag stött på branchen...

 

3l33t

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telias dotterbolag Skanova

 

Finns inget som heter Skanova i Sverige. Skanova är någon skum intern beteckning på en grupp människor på Telia AB.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snart får du kanske en ny signatur Bosse!

 

"Bosse-i-skogen-med-ADSL"

 

Hur många användare vill de ha för att få lönsamhet på din station?

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här står det:

 

Vi har just nu tre olika priszonen, vilken Zon du hamnar i är beroende på hur många anslutna kunder det är runt en station. Zonantalet är beroende på avståndet från er telestation till vår backbone. Följande kundantal krävs för de olika Zonerna och gäller för stora delar av Sverige

Zon 1: minst 160 beställningar

Zon 2: minst 80 beställningar

Zon 3: minst 40 beställningar

Observera att Zon antalet kan variera lokalt!

 

Priserna finns här:

http://www.xpress.se/bredband.html

 

Får jag bara tag på adresserna till alla som använder min telestation så ska jag få fart på saker och ting!

 

Bosse

 

"Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?"

 

"Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

VAD är "Managerade säkerhetstjänster"? :o)

 

Deat shourde wara nånthing Swenglish.

 

Mvh

G

 

[inlägget ändrat 2003-02-18 19:21:11 av Glenn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väl exakt det svar du inte vill ha...

Jag menar du vet att du inte kommer att få adsl inom tre månader, men inte om det är rimligt att skaffa satelit uppkopling...

Fö så finns givetvis en ramplan för utbyggnad som är längre i tiden än tre månader..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ Bosse-I-Skogen

Jag är bara nyfiken...:) Hur långt ifrån ära och redlighet bor du?? För vad jag begrep av resonemanget i någon annan tråd så bor du inte i Norrland?? Jag trodde bara att det var Norrland som Telia inte ansåg som utbyggbart (utom kusten givetvis). :)

 

ms_a

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att undertecknad stör diskussionen. Jag skulle bara vilja skoja till det lite en sådan här underbar tisdagskväll:

 

Du får nog skrika högt ms_a! Annars höör Bosse kanske inte dig.

 

Usch så dåligt...

 

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm ingen som kolla igenom sidan kanske.. jag får bli korrekturläsare.. Den där sidan är för hemsk... Nåja hoppas det blir bättre i framtiden.

 

3l33t

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är bara nyfiken...:) Hur långt ifrån ära och redlighet bor du?? För vad jag begrep av resonemanget i någon annan tråd så bor du inte i Norrland?? Jag trodde bara att det var Norrland som Telia inte ansåg som utbyggbart (utom kusten givetvis). :)

 

 

Det är det som är det komiska i det hela. Jag bor inte i inre Norrland utan mitt i Skåne i ett sommarstugeområde en mil söder om Höör där hälften bor permanent. Telia har inte ens börjat med ADSL i Höörs kommun! Dessutom så ska Skåne vara en "het" region sen vi fick bron till Danmark. Detta "heta" når tydligen inte 5 mil norr om Malmö.

 

Bosse

 

"Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?"

 

"Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta "heta" når tydligen inte 5 mil norr om Malmö.

 

Detta "heta" passerar inte ens malmö kommungräns....

 

jag bor 8 mil norr om malmö och här det minsann inte hett - men däremot har jag nyss (för 2 timmar sedan!) fått ADSL!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag bor 8 mil norr om malmö och här det minsann inte hett - men däremot har jag nyss (för 2 timmar sedan!) fått ADSL!

 

 

Här när en annan håller på och kämpar för ADSL så är det vissa som bara får ADSL mitt i allt! Mr Andersson borde få sig en smäll på käften så han kommer ner på jorden, eller åtminstånde en liten lusing, han svävar väl som på moln nu.... *ler*

 

Bosse

 

"Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?"

 

"Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...