Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bild på sonyericsson T610!!!


sonyericsson2002

Rekommendera Poster

sonyericsson2002

HAllå hittade denna sidan när jag kollade efter bilder på sonyericsson Z1010.... Vissa säger att den är falsk och vissa säger att den kan se ut så när den kommer...

Den är iaf jäkligt cool... kolla själv....

 

Hemsidan!

 

http://home.hkicable.com/djk

 

 

/Vem vill ha en finne i örat?!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Häftig!

 

/Vem vill ha en finne i örat?!

 

Hellre där än på ett annat ställe, (Eforumreglerna förbjuder mig att säga vilket ställe jag menar).

 

Bosse

 

"Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?"

 

"Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sonyericsson2002

gräslig...?? jag tycker om den där "framtids" liknade stilen....

 

 

 

/Vem vill ha en finne i örat?!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sonyericsson2002

JA... Men om Nokia hade gjort såna mobiler hade det varit ett under.

För nokia släpper bara plastiga mobiler som ritars på en dag......verkar det som

 

 

 

/Vem vill ha en finne i örat?!

 

 

[inlägget ändrat 2003-02-19 11:20:11 av sonyericsson2002]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nokia gör telefoner som säljer, vilket inte Ericsson lyckats med (förutom vissa senare modeller).

 

Prio 1 för mobiltillverkare måste ju vara att sälja telefoner och tjäna pengar på det, annars kan man liksom lägga ner verksamheten... Skit samma om det är plastiga saker som ritats på en dag...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte iaf en Sony Ericsson T200 för några dagar sedan och jag är helnöjd. Den har allt jag behöver. Visst påminner den något om Nokia's modeller, men den känns ändå mer väldesignad och elegant. Nån som vet varför Nokia's mobiler säljer så bra som de gör? Jag tycker att de både är fulare och plastigare. Är det mjukvaran?

 

Prio 1 för mobiltillverkare måste ju vara att sälja telefoner och tjäna pengar på det, annars kan man liksom lägga ner verksamheten... Skit samma om det är plastiga saker som ritats på en dag...

Surpuppa. Säg vad du saknar på Sony Ericsson's telefoner istället. Låt säga att du var en musiker som älskade att göra en viss typ av musik - en stil som inte gick hem hos den stora massan. Skulle du då lägga om verksamheten och massproducera plastpop istället?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet varför Nokia's mobiler säljer så bra som de gör? Jag tycker att de både är fulare och plastigare. Är det mjukvaran?

 

För att folk tror Nokia är japanskt ?? Ericsson låter inte lika coolt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet varför Nokia's mobiler säljer så bra som de gör?

 

Ungefär samma fenomen varför Microsofts produkter säljer så bra... marknadsföring

 

Jag tycker att de både är fulare och plastigare.

 

Det där är en smaksak, och kanske inte ens viktigt för många.

 

Säg vad du saknar på Sony Ericsson's telefoner istället

 

Användarvänliget och menyer som hinner med i det tempo man trycker på knapparna. Syftar på T68i som är ett elände....

 

Man kan göra musik av två huvudsyfte, antingen gör man musik man tycker är bra, eller så gör man musik för det stora massan och tjänar pengar.

 

Skulle du då lägga om verksamheten och massproducera plastpop istället?

 

Beror på. Om jag har musiken som yrke och ska leva på den, så är man nästan piskad att göra musik som går hem, men har man det som ren sysselsättning för att man gillar att göra musik, då hade jag gjort musik som jag själv gillar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Namnet har stor betydelse, men jag tror nog att nästan alla vet att Nokia är finskt...

 

Ett annat fenomen, varför har Ericsson börjar designa sina telefoner på nästan samma sätt som Nokia gjorde tidigare?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Användarvänliget och menyer som hinner med i det tempo man trycker på knapparna. Syftar på T68i som är ett elände....

 

Jag har en T28i och retar mig just på den slöa programvaran. Detta är inte fixat i T68i? Märkligt! I övrigt tycker jag det är en perfekt telefon, bra mottagning och en vikt på 86 gram. Tynger inte i skjortfickan.

 

Bosse

 

"Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?"

 

"Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Mr Andersson på alla punkter. Att sedan diskutera vilket märke som är "bäst & vackrast" med subjektiva åsikter är i praktiken omöjligt.

 

Att Nokia lyckats är inte enbart p.g.a. marknadsföring men lika mycket för att de nästan var först med att se ungdomen som en marknad. Ericsson valde tidigt att gå in för segmentet "företagare / direktörer" och såg aldrig design som ett marknadsföringsalternativ. Ericsson upptäckte misstaget för sent och har i praktiken aldrig "kommit ikapp".

 

Men det är upp till var och en att själv avgöra vilket som passar ens syften bäst.

 

"Snabbmakaroner avrådes ifrån, de blir alltid för mjuka. Har man tid att leva, så har man tid att koka riktig pasta!"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ericsson valde tidigt att gå in för segmentet "företagare / direktörer" och såg aldrig design som ett marknadsföringsalternativ.

 

Fast ibland funderar jag på om inte det här med ungdomsdesign gått för långt. En P800 t.ex är teknikspäckad och var j*vligt dyr - vilka köper en sån? Inte är det kidsen iaf, men den enda färg den kommer i är babyblå. Ge mig en konsultmässig P800 i titan eller stålgrått!!!

 

/VMS7, sur gammal gnällig gubbe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sonyericsson2002

Mr. Andersson... Det kan ju inte vara så att Ericssons mobiler har ett "japansk" utseende för att de har gått ihop med Sony i mobilfronten...????

 

 

 

/Vem vill ha en finne i örat?!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sonyericsson2002

Det som är roligt är att folk nu för tiden lägger ut pengar på en dyr mobil..... Jag vet yngre som har P800

så jag håller inte med..... För det andra så är det inget fel på färgerna på P800....

och P800 är med i 10 i-topp försäljnings listan på vodafone (Rättare sagt på 8:e plats)

 

 

 

 

/Vem vill ha en finne i örat?!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan nog vara så!

Men faktiskt tycker jag att Ericssons telefoner har fått ett rejält lyft sedan de gick ihop med Sony.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sonyericsson2002

(Svar Radiogogo)

 

Det är rätt att Ericsson var inriktade på "företagare/direktörer" men om man vänder på det. Vem är mest intresserad av kvalite och bra funktioner....... Och Ericssons design är mer stillren och snygg..... Ungdomar bryr sig ju sig kanske inte lika mycket om kvalite och desing bara mobilen är bilig.....(inte alla)

 

 

 

 

/Vem vill ha en finne i örat?!

 

P:S Har hört många som är besvikna på Nokias nyare modeller och vill byta till tex T68i och P800.....

 

[inlägget ändrat 2003-02-20 11:02:19 av sonyericsson2002]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alldeles rätt. Jag tror att deras samarbete kommer att ge många intressanta produkter i framtiden och ser inte Nokia upp, så kommer dom att bli omkörda - kanske om en 2-3 år.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är rätt att Ericsson var inriktade på "företagare/direktörer" men om man vänder på det. Vem är mest intresserad av kvalite och bra funktioner

Det är en subjektiv bedömning vad som är t.ex. bra funktion men se hur mycket pengar logos och ringsignaler har genererat de senaste åren. Dessa var helt inriktade på Nokias mobiler. En logo handlar visserligen inte om design / kvalité men säljer mobiler.

 

Och Ericssons design är mer stillren och snygg..... Ungdomar bryr sig ju sig kanske inte lika mycket om kvalite och desing bara mobilen är bilig.....(inte alla)

Återigen, subjektiv bedömning men det viktigaste för en företagare, nästan oavsett produkt, är att inse skillnaderna i smak & tycke mellan generationer. Nokia insåg det, inte Ericssson, ( eller så valde de att fortsätta och tro på sin egen "överlägsenhet" vad vet jag ? ).

 

Den som inte segmenterar sin(a) produkt(er), ( i den mån produkten medger det ), är förr eller senare förbipasserad av de som gör det. Det är en ganska enkel företagsekonomisk sanning idag att se kunderna som grupperingar med olika önskemål i olika stadier i livet.

 

"Snabbmakaroner avrådes ifrån, de blir alltid för mjuka. Har man tid att leva, så har man tid att koka riktig pasta!"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...