Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Explorer.exe hänger sig


johan18

Rekommendera Poster

Hej

Är det någon som vet varför explorer.exe, hel tiden hänger sig och ligger på 90-100% av processoraktiviteten. Avslutar man processen och startar om explorer.exe med "ny aktivitet", så går den ner på några få procent igen.

 

Finns det något sätt att ta redapå varför det inträffar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett sätt som det yttrar sig på är att om jag tex öppnar 2den här datorn" så kan jag behöva vänta uppemot en minut innan man jan se enheterna i roten

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Är det något speciellt du surfar in på när din webbläsare hänger sig? Finns en mängd olika saker som kan få din webbläsare att hänga sig. Som exempel om något scriptfel i en kod finns kan det få webbläsaren att krascha.

 

Får du något felmeddelande som kanske talar om lite mer specifikt vad det är som går snett och i så fall vad står det för något i det?!

 

mvh,

Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har det redan, och jag behöver ej ens ha startat iexplorer, för att explorer (utforskaren) skall gå på nära hundra procent. Körde Adawere nu (hade en fil), ska se om det blir bättre, men tror att det är nått annat fel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iexplorer och explorer är tekniskt sett helt olika saker.

 

Det är troligen någon shell extension som orsakar problemet, dvs något program du installerat som registrerat en dll som explorer laddar in. Dessa finns listade i registry under HKEY_CLASSES_ROOT\*\shellex

 

I mitt fall finns exempelvis WinZip där. Du kanske har någon helt annan som inte borde finnas där, och dessa går att ta bort isåfall. Men var medveten om risken att paja systemet om du tar bort fel nycklar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...