Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Bästa webbhotellet???

CHEETAH

Recommended Posts

Hej!

Jag har htitat ett som heter b-one: http://www.b-one.nu/

men de har inga bilder på sig /kotnor, inga exempel-kunders-hemsidor, inget telefonnummer, kan inte ge en prov-månads hosting till 1/12 av årspriset, samt har konstiga priser då det är billigare med det misnta kontot/MB än det största - det är bara storleken på kotnona som skiljer dem åt.

Någon som prövat dessa???

Eller någon som ahr något annat förslag på ett lika billigt webbhotell!??? Gärna beprövat!

MVH /CHEETAH

Jag har själv ingen erfarenhet av B-One men har varit sugen på deras paket, att notera är ju att de erbjuder både ASP/PHP samt MySQL i alla sina paket.

Loopia däremot har jag blandade känslor för, har haft dem i snart ett år och det värsta är deras extremt sega email server och att de inte har något konfigurerbart spam filter som tex Ballou hade när jag hade konto hos dem.

Tror inte B-One är sämre än något annat webhotell.

<edit>såg nu att de använder ChiliASP på en *nix server, ush och tvi...</edit>

[inlägget ändrat 2003-02-17 21:24:18 av qwerty99]

Låter ju som ett riktigt bra webbhotell om man tittar igenom deras sida. Dock har jag inga erfarenheter om dem.

Märk dock att Internetfab inte stödjer ASP.

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

ASP, ja det har du rätt i - de saknar de. hmm... finns de tnågra riktigt bra gratis forum o script o så för php? jag har hört att php är snabbare o så än ASP. ASP e micro$oft. hmm

Denna eviga kamp ;-)

Svårt att tro att det skulle vara en skillnad mellan klassiska ASP och PHP eftersom båda interpreteras.

ASP.NET däremot och även JSP är två tekniker som kompileras vid första körning och sedan går betydligt snabbare.

Låter ju som ett riktigt bra webbhotell om man tittar igenom deras sida. Dock har jag inga erfarenheter om dem.
Nej, jag tycker att det verkar riktigt dåligt när man kollar igenom deras webbsajt.

Det verkar som att trafiken alltid är 3 GB/mån oavsett vilket paket man väljer. Jag har lite svårt att förstå nyttan med tex GULD-paketet som erbjuder 1 GB lagringsutrymme, men bara 3 GB/mån trafik.

Sedan hittar jag många stavfel, vilka drar ner det "seriösa" intrycket väldigt mycket.

_________

TicoRoman - The One And Only

[inlägget ändrat 2003-02-18 01:18:56 av TicoRoman]

Fick till svar från B-One att jag inte kunde beställa för det går inte flytta .info domäner, beställa ny från dem går däremot ???

Har inte haft några problem förrut att flytta min domän mellan webhotell.

De verkar rätt märkliga på B-One.

Jag kan tipsa om www.hemsida.net

Väldigt billiga med bra support.

/Andreas

"Like death and taxes, you can count on AC/DC"

ett som heter internetfab.com verkar vara riktigt bra. har pröva-på-månad just nu. Så jag återkommer med en utvärdering senare också. Men bra support o bra i övrigt.

/CHEETAH

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...