Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

USB->Bluetooth


NoiseKiller

Rekommendera Poster

Undrar vad som skiljer de olika fabrikaten åt?

 

3Coms finns på Komplett för nästan 1200 kronor:

 

http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=20886&t=&l=&AvdID=1&CatID=&GrpID=&s=sr

 

Medans Mycom tar 1800 för samma, InWarehouse 1100.

Här går att "spara" en hel del.

 

Dustin ser ut att vara billigast på DBT-120 av de stora nätbutikerna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tackar er båda för tipsen! Smurfade runt på Kompletts sida och hittade denna:

https://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=25406&t=&l=&AvdID=1&CatID=&GrpID=&s=sr

 

Man brukar ju säga att det är inte billigt för skoj skull, men jag tar på mig rollen som kamekazi och testar vad som är fel på den och varför den är så billig.

Återkommer med info när produkten är levererad. :)

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, vad säger ni om jag berättar att jg just nu ligger i min säng och "remotar" burken med min P800 och bluetootmojängen?aDetta är NICE!a

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"...just nu ligger i min säng och "remotar" burken med min P800 och bluetootmojängen?"

Tänk när man kan ligga i hängmattan och göra detta! :)

Skämt åsido jag hänger inte riktigt med vad/hur du gör.

 

Komplett verkar snabba med leverans. Beställde PC-minne själv därifrån i går, nu är det levererat och troligtvis Inkommet spridande terminal i natt och hoppas jag på utlämnningsstället i morgon eftermiddag.

 

 

[inlägget ändrat 2003-02-20 20:21:08 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hänger inte riktigt med vad/hur du gör
Har anslutit telefonen mot datorn med hjälp av bluetooth-adaptern. Har även installerat ett bra Remote Control-program i telefonen. När jag ansluter får jag upp skärmen som bilderna ovan visar. Jag kan alltså manövrera datorn ifrån telefonen som i alla fall har räckvidd i hela lägenheten. :)

 

nu är det levererat och troligtvis Inkommet spridande terminal i natt och hoppas jag på utlämnningsstället i morgon eftermiddag.

Såhär funkar det hos komplett vad jag upplevt.

Ordern är antingen Öppen eller som Plocklista tills alla produkter finns inne. När allt är packat står det Levererad, om detta sker före kl 16 har du tur, efter kl 16 tar det ett extra dygn.

Morgonen efter ser du Örebro och ev. Jönköping som träffar i Godssöken (Track). Är den i Jönköping (som för mig) vid 3.30 eller tidigare trillar den så fint in på uthämtningsstället vid 14-15 samma eftermiddag. :)

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta! Nu blev jag ju också intresserad
Jag ska testa den på jobbet idag, eftersom den ifrån (inuti mitt "skåp") räckte i hela lägenheten kan vi ju glömma det där med 10m räckvidd. På jobbet kan jag gå lite längre ifrån. ;)

 

Nu MÅSTE de snart släppa ett program som fixar strömmande musik. Då HAR jag min nätradio-walkman. :)

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu MÅSTE de snart släppa ett program som fixar strömmande musik. Då HAR jag min nätradio-walkman.

 

Hmm, mina tankar var närmast på att brygga en av mina datorer så att jag kan använda bluetooth <--> bluetooth med min laptop i lägenheten för att slippa investera massa pengar i wlan. :)

 

 

.dune.

---------------

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag tänkte att om jag slår på Bluetoothen i telefonen och dockar den till min stationära dator och sedan kopplar in bluetooth-interfacet i den bärbara. Borde jag inte då kunna brygga DEN anslutningen så att den bärbara blir trådlös? ;)

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz - galna tankar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag tänkte att om jag slår på Bluetoothen i telefonen och dockar den till min stationära dator och sedan kopplar in bluetooth-interfacet i den bärbara. Borde jag inte då kunna brygga DEN anslutningen så att den bärbara blir trådlös? ;)

 

*host*

 

 

.dune.

---------------

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*host*
*ger stackarn en välriktad dunk i ryggen*

 

Sa jag nåt fel? Eller pratar vi om samma sak? Eller tänker jag ge mig in på något omöjligt? Igen? :)

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Det där låter ju grymt häftigt! Jag har letat i hela Göteborg efter en sync-kabel till min Siemens S55 känns det som utan att hitta något och idag slog mig tanken på att skaffa en "bluetoothmojäng".

 

Frågan är ju bara vad man kan använda det till mer än bara synca telefonen. Att remota datorn verkar ju jäkligt läckert, är det något program som bara funkar till Ericsson eller kan jag få in den även på min Siemens?

 

Vad kan man i övrigt använda Bluetooth till för vettiga (eller kul) saker?

 

/Niklas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag hittade samma på Cerico för 380 kr, så jag har också snart BT-synk till datorn.

 

Men vad jag verkligen jagar är ett Jabra BT200 headset. Det finns på clas ohlsson för 999 kr, men jag tycker det borde gå att hitta billigare på nätet. Någon som vet nån vettig mobiltelefontillbehörsbutik med bra sortiment som kan tänkas ha den? Har hittat den för $55 på ebay, men då måste man handla från USA, och jag håller mig helst inom EU åtminstone.. :)

 

//jonasn, vill vara tråååådlööööös... :)

 

[inlägget ändrat 2003-03-14 13:18:55 av jonasn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Jag har en T610 och en bluetooth adapter.

Har lyckats "synca" datorn med telefonen, överföring av filer osv.

Nu har jag försökt installera PcControl (Christersson), men jag får det inte att funka.

Jag har installerat det på burken, aktiverat en COM port för just Pc control, men när jag väl trycker på "connect" händer inget.. Det är ju då man vill att något bara ska ploppa upp på mobildisplayen och sen är det bara att köra.. så blev inte fallet i alla fall, vart gick det snett?

Någon som har en aning?

 

Tacksam för svar!

 

- over and out, joel -

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...