Just nu i M3-nätverket
Jump to content

radeon 9500 pro

-=Lynx=-

Recommended Posts

Jo tack,

Körde just 3DMark03 på brorsans burk. Det är en AMD 2400+ med Hercules Radeon 9500 pro..

Säger dig 3519 poäng nåt?

/Noise på sin P800

Kika efter 3DMark-tråden som gick i veckan så kan du jämföra poängen.

Att något är fel? :P Du menar inte typ 13519?

Jag skulle vilja se den dator som får 13 519 poäng i 3dmark 2003 idag ;)

--

.Wey

Future Hero Next Generati0n

Ja precis, när det gäller 3DMark03 är ju poängen avsevärt lägre (se //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=400274 ).

Så 3519 känns väldigt bra...

Men bra är inte bäst. ;)

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

CJ Björkdahl

Å andra sidan så står sig GeForce4-korten sig väldigt bra jämfört med ATI-korten även i 3DMark2003.

Har jag blivit galen? (Galnare än förut?)

-Nä, inte alls. MadOnion drar av en massa poäng när ett kort inte stöder alla funktioner. Hur viktigt är det med fullt directx9-stöd idag? Inte särdeles viktigt. Och hur bra FPS får ATI-korten i "spel 2" och 3? Antagligen något liknande som GF4-korten får.

Dvs. inte alls bra, eller ens acceptabelt.

directx9-stöd blir först viktigt när korten som kan leverera tillräcklig framerate kommer. Dvs. om ett par år eller något i den stilen. Tills dess räcker directx8-kort utmärkt. Har man förresten använt alla 8-funktioner nu? Jag har sagt det förr, och jag säger det igen: Generationsbytena går för fort. Funktionerna och finesserna hinner inte ens upptäckas innan grafikkortsgenerationen anses "obsolet".

Hur är det med x-boxen förresten? Den har ju bara en slö 700-mhz-processor av förr-förra generationen och ett litet GF3.kort samt bara 64 MB i systemminne.

Hur skulle den prestera om man skulle kunna köra 3dmark på den? 100 poäng?

Och när kommer x-boxen att uppgraderas? Mer minne, snabbare processor och snabbare grafikkrets borde ju vara på gång snart. Eller?

MVH

pedagogen -som förresten sprängt 1300-poängsvallen i 2003. (snabbat upp 4200 till 4400-hastighet)

Å andra sidan så står sig GeForce4-korten sig väldigt bra jämfört med ATI-korten även i 3DMark2003.

Bara om man inte kör med FSAA eller AF, och det vill man juh (iaf AF) ;)

--

.Wey

Future Hero Next Generati0n

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...