Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Video filmer?


Ored

Rekommendera Poster

Jag har en PowerMacintosh 7500 1GB/48MB med b la Video-in ingångar mm. Jag kan alltså koppla t ex en Video till den och se på någon film genom programmet Apple Videospelare. Nu är det så att jag skulle vilja koppla en videokamera till den och föra över några filmer jag har spelat in till datorn och sedan bränna ner det på en CD skiva. Nu undrar jag alltså hur jag gör detta enklast (programvarumässigt i datorn)? Vilket format ska jag spela in filmen i? MPEG eller?

 

Finns det något program som automatiskt spelar in filmen i datorn och gör om den direkt till formatet MPEG?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte proffs men det går ju att spela in med Videospelaren. I inställningar bör du ställa in den så att den komprimerar på en gång eftersom det annars slukar din hårddisk på nolltid. Sedan kan du konvertera i QuickTime Pro till önskat format. Det är på detta vis jag gör då jag lägger in små snuttar film på datorn för att sedan lägga ut på min hemsida.

Annars kan jag tänka mig att man kan använda Adobe Premiere för detta också men det programmet har ju inte vi hemanvändare råd med.......

PS.

Tänk på att stänga av alla andra tillägg som inte behövs! Videospelaren är en jäkel på att krasha. Ge programmet också så mycket minne du kan!

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...