Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Messenger integrerar med Outlook Express


Dahlgren

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har fått ett problem som jag inte kan lösa hur mycket kaffe jag än dricker.

 

Det är så att Jag har Windows XP Proffessional på min maskin. På samma maskin har jag senaste versionen av Windows Messenger och Outlook Express 6.

 

Som de flesta vet så säger ju Windows Messenger ibland att det har kommit en nyare version av programmet. Jag laddar alltid ner de senaste uppdateringarna.

 

Själva problemet är att Outlook fortfarande tror att det är den gamla versionen av Windows Messenger som ska startas. Så varje gång jag startar Outlook Express, då startar den gamla Windows Messenger upp. Jag har försökt att ändra så att Outlook Express fattar att jag har en nyare version men det går inte.

 

Hoppas ni förstår hur jag menar.

 

Är det någon som har en bra idé hur man kan lösa problemet?

 

Tack på förhand.

 

Mvh.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att du har installerat MSN Messenger 5.0. Denna ska inte förväxlas med Windows Messenger som ingår i XP.

 

Man kan ta bort/stänga av Windows messenger med risk för att Outlook Express tar längre tid på sig pga att den använder sig av Windows Messenger.

 

Du kan läsa lite om skillnaderna här:

http://messenger.microsoft.com/SV/support/helphome.asp?client=1#Q1b

 

/M

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att du har installerat MSN Messenger 5.0. Denna ska inte förväxlas med Windows Messenger som ingår i XP.

 

Nepp, det ska den inte, och det är förmodligen det han har gjort, här finns den senaste versionen av Windows Messenger för XP;

 

http://messenger.microsoft.com/sv/default.asp?client=0

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

När man installerar "nya" messenger, alltså ver 6.0, så skriver den över 5.0 om man hade den innan.

Men den skriver inte över äldre versioner.

När jag installerade 5.0 så fick jag två versioner, alltså 4.7 och 5.0.....

Letade efter lösningen lite överallt, och Messenger support hade inget bra svar.

Kom då på att titta i program mappen....

Där låg em mapp med namnet "MSN Messenger" OCH en mapp med namnet "Messenger"....

Nya messengers "gröna gubbe" har ju en liten färgdutt på sidan, det har inte den gamla.

Jag stängde av båda, sen raderade jag mappen med den gamla versionen (ver 4.7).

Sen startade jag om datorn, och nu funkar det som det ska !!

Installationen av ver 6.0 är som sagt inga problem, eftersom den skriver över 5.0.

Man kan råka ut för att ikonen för den gamla versionen ligger kvar i programmappen eller på skrivbordet, men de är bara att radera den isåfall.

 

Messenger 6.0 Integrerar inte med Outlook Express !

I varje fall inte i WinXP som jag kör.

Det går utmärkt att stänga Messenger fast jag har OE igång och vice versa.

 

Här är en annan länk där man kan hämta Messenger 6.0

http://messenger.msn.se/download/v6preview.asp?client=1

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...