Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows systemfärger i stylesheet


Zacke

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har sett någonstans att man i IE kan plocka fram de färger som användaren har i sin windowskonfiguration (systemfärgerna) för att sedan använda dessa på sin webbplats (i stylesheet), men hittar det inte längre. Någon som vet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova och klistra nedanstående 'snutt' i ett .htm dokument så har du alla färger du behöver...

<style type="text/css">

p { font-family: Arial; font-size: 12px; }

</style>

<p style="color: ActiveBorder;">Active window border.</p>

<p style="color: ActiveCaption;">Active window caption.</p>

<p style="color: AppWorkspace;">Background color of multiple document interface.</p>

<p style="color: Background;">Desktop background.</p>

<p style="color: ButtonFace;">Face color for three-dimensional display elements.</p>

<p style="color: ButtonHighlight;">Dark shadow for three-dimensional display elements (for edges facing away from the light source).</p>

<p style="color: ButtonShadow;">Shadow color for three-dimensional display elements.</p>

<p style="color: ButtonText;">Text on push buttons.</p>

<p style="color: CaptionText;">Text in caption, size box, and scrollbar arrow box.</p>

<p style="color: GrayText;">Grayed (disabled) text. This color is set to #000 if the current display driver does not support a solid gray color.</p>

<p style="color: Highlight;">Item(s) selected in a control.</p>

<p style="color: HighlightText">Text of item(s) selected in a control.</p>

<p style="color: InactiveBorder;">Inactive window border.</p>

<p style="color: InactiveCaption;">Inactive window caption.</p>

<p style="color: InactiveCaptionText;">Color of text in an inactive caption.</p>

<p style="color: InfoBackground;">Background color for tooltip controls.</p>

<p style="color: InfoText;">Text color for tooltip controls.</p>

<p style="color: Menu;">Menu background.</p>

<p style="color: MenuText;">Text in menus.</p>

<p style="color: Scrollbar;">Scroll bar gray area.</p>

<p style="color: ThreeDDarkShadow;">Dark shadow for three-dimensional display elements.</p>

<p style="color: ThreeDFace;">Face color for three-dimensional display elements.</p>

<p style="color: ThreeDHighlight;">Highlight color for three-dimensional display elements.</p>

<p style="color: ThreeDLightShadow;">Light color for three-dimensional display elements (for edges facing the light source).</p>

<p style="color: ThreeDShadow;">Dark shadow for three-dimensional display elements.</p>

<p style="color: Window;">Window background.</p>

<p style="color: WindowFrame;">Window frame.</p>

<p style="color: WindowText;">Text in windows.</p>

 

Puh... Men jag hittar inte länken, så det fick bli så här...

//Charina

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Det är alla, jag hittade de en gång på W3C så jag antar att det är alla iallafall.

Bakgrundsfärgen är väl "Background" dvs skrivbordsbakgrunden.

//Charina

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK.

Det är alltså inte skrivbordsbakgrunden i jag letar efter utan bakgrunden i IE. Dvs den färg som t ex finns runt framåt- och bakåtpilarna i verktygsfältet i IE.

 

/Z

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okki. Sorry. Jag har inte XP-inställningarna aktiverade utan kör vanlig traditionell 2000 inställning. Där har den samma färg som "Active Border".

//Charina

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...