Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Partitionera??


Zoltan

Rekommendera Poster

Min dator är ca: 6 mån gammal, men den har redan börjat bli seg och trög....jag funderar på att formatera om datorn och installera om xp på nytt, men jag har en del saker jag vill spara, så jag undrar hur jag ska gå till väga med att spara mina filer utan att bränna ut det på cd. har fått svaret att jag sk partitionera min HD (80gig), men kan jag göra det nu i xp och lägag över filerna som jag vill spara, där, och sen formatera om. Jag skulle även vilja ha en systempartiotion, men hur ska jag gå till väga.

 

Tack på förhand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist

Köpa Partition magic, men då skulle jag nog hellre köpa en ny disk. Med Pq magic kan du ändra storleken på den befintliga partitionen och sedan skapa en nya, men jag skulle nog köpt en till disk för det, eller bränna.

 

// Magnus

 

Edit : Rolig var lite snabbare....

 

--Hard work pays off in the future. Laziness pays off now.--

 

[inlägget ändrat 2003-02-14 14:41:12 av Magnus Lindqvist]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du ska göra är att partitonera din hd. Dela den i två. Windows ser det då som två separata diskar. Det du vill spara lägger du på den nya partitionen som då heter D. Sen kan du formatera C hur mycket du vill, D berörs inte.

 

Partition Magic 7.0 fixar partitioneringen i ett nafs!

Har du Fat 32 så kan du stoppa in en gammal startdiskett från Win 9x och använda fdisk för att partitionera från dos.

 

Bosse

 

"Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?"

 

"Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur ska han ha kvar nått på hd:n med fdisk ???

 

Tänkte fel! Hoppas Zoltan läser detta...

 

Bosse

 

"Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?"

 

"Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, jag läser, och är tacksam att ni försöker hjäpa mig, men kn man inte få tag på PM nån annan stan, eller finns det inget annat program med samma funktionalitet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...